ענקיות IT מצטרפות לסנקציות: יפסיקו לתת שירותים לחברות ובנקים מרוסיה

HP, מיקרוסופט ואורקל יצטרפו בכך לסנקציות שוושינגטון מטילה על רוסיה בשל פעולותיה באוקראינה ● במוסקבה אישרו את הדברים, בחברות האמריקניות לא הגיבו

חברות IT אמריקניות מובילות, דוגמת HP, מיקרוסופט (Microsoft) ואורקל (Oracle), עתידות לחדול מלספק את שירותי ה-IT אותן הן מספקות לבנקים ולחברות רוסיות. הן יצטרפו בכך לסנקציות שוושינגטון מטילה על רוסיה בשל פעולותיה באוקראינה.

אתר Gaxeta.ru דיווח על כך בהסתמך על מקורות במחלקות ה-IT של שני בנקים רוסיים. אנדריי צ'רנוגורוב, מזכיר בכיר של הוועדה למערכות מידע אסטרטגיות בדומה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, אישר את הדברים. דוברת מיקרוסופט סירבה להגיב לדיווח, ואילו אורקל ו-HP לא הגיבו.

מקור המקורב לשותפים העסקיים של מיקרוסופט ברוסיה אמר למוסקבה טיימס (Moscow Times) כי הענקית מרדמונד תפסיק את אספקת שירותיה ל-18 חברות הכלולות ברשימת אלה שארצות הברית הטילה עליהן סנקציות, אך תמשיך לעבוד כרגיל עם שאר לקוחותיה ברוסיה. לדברי המקור, יכולת הפעלת שיקול הדעת של התאגידים האמריקניים במקרה שכזה מועטה ביותר, ועליהן לציית לחוקי ארצות הברית והאיחוד האירופי.

לדברי מקסים אנדרייב, מנהל עסקי יישומים ב-CROC, ספקית שירותי IT, "החברות הרוסיות עדיין יוכלו להשתמש בתוכנה שמצויה ברשותן, אבל כל שאר השירותים והתמיכות הטכניות יימנעו מהן. הן לא יוכלו לקבל גרסאות מעודכנות של התוכנה, או תיקונים לליקויים".

תוכנה זרה תופסת כ-70% מהתוכנה בשוק הרוסי, רובן אמריקניות. אלא שעל פי אנדרייב, במגזר הבנקאי היקף התוכנה הזרה הוא מועט. "הבעיה הגדולה ביותר שעלולה להתעורר היא עם מסדי נתונים, שכן המוצרים של אורקל מהווים סטנדרט במגזר הבנקאי", ציין.

ולנטין מקרוב, נשיא איגוד מפתחי התוכנה הרוסיים Russoft, אמר כי המשמעות של המשך הסנקציות היא שהבנקים יחליפו את התוכנות של חברות אמריקניות שברשותם בתוכנות מקומיות או במוצרים מבוססי קוד פתוח או תוכנות חינמיות, או במוצרים ממדינות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים