פיתוחים מחיפה שעושים שינוי בעולם

פיתוחים של יבמ, שפותחו ברובן במעבדות המחקר בחיפה, עושות את דרכן לחזית הטכנולוגיה בה משתמשת החברה

07/05/2014 13:14

יבמ (IBM) הציגה מספר רב של חידושים ופתרונות לסביבת הענן , תוך התמקדות בפתרונות מובייל בתחומי אבטחת מידע, נגישות, יכולות פיתוח, שימוש ב-Big Data ושיפור ביצועים.

יכולות אלו מתבססות על פתרונות , חידושי ופטנטים שחלקן הגדול פותח במעבדות המחקר של יבמ בחיפה, ע"י ד"ר גבי זודיק וד"ר דניאל ילין.

בראיון שהעניק ד"ר זודיק לאנשים ומחשבים, סיפר על התחומים החדשים שהוא ואנשיו מתעסקים במחקרים שלהם: "אחד התחומים הוא "העשרת המציאות" – בו נעשה שימוש בעדשות חכמות שמזהות שינויים במדדים רפואיים, כמו גם משקפיים חכמים שמאפשרים לטכנאי שבא לתקן תקלה באותו, לראות לא רק את המנוע אלא גם את כל המידע אודות כל רכיב שיש במנוע כיצד הוא בנוי, איך צריך לפרק אותו ואיך להרכיב אותו- וזה לא רק מידע טכני. אפליקציה ייעודית תדע לספק לטכנאי מידע על ה"מחלות" שיש לאותו רכב ספציפי, כדי לתת לו תמונה שלמה שהיא הרבה מעבר למציאות בה הוא רגיל לעבוד.

תחום ה"מיחשוב לביש" הינו תחום חדש ומתפתח נוסף. החידושים האחרונים הם חיישנים ורכיבי מחשב שמותקנים בתוך הבגדים ומשדרים מידע בכל רגע. הפתרון הטכנולוגי איננו חדש, אך המכשול העיקרי שמנע את השימוש בטכנולוגית השידור היה הכמויות האדירות של נתונים שמופקים בכל רגע נתון. מהרגע שווטסון, Big Data ותשתיות המובייל הפכו לזמינות, והתשתיות מאפשרות לקלוט, לעבד ולהפיץ את המידע מבלי לפגוע בביצועים – הרי שמה שנשאר כעת למפתחים הוא להמציא אפליקציות חדשות שעושות שימוש בנתונים הללו.

השלב הבא של הלבוש החכם יהיה יכולת לזהות לא רק מצבים גיאוגרפים של המשתמש (היכן הוא נמצא) אלא גם מדדים פיזיולוגים כגון חום הגוף, מצבו הבריאותי ומידעים רבים נוספים. אלו הן יכולות שכבר כיום ניתנות להטמעה, ומה שיתווסף בעתיד הוא היכולת לזהות גם את מצבו הנפשי של המשתמש (האם הוא רעב, האם הוא עצבני, האם הוא כועס) וזאת על בסיס איסוף נתונים פיזיולוגים והתנהגותיים תוך שילוב יכולות ניתוח פנים והבעות.

פיתוח של אפליקציות כאלו יכול להעשות בכל דרך, אבל ד"ר זודיק הציג טכנולוגית פיתוח בשם "נויטרוג'ן" שמבוסס על וורקלייט ( עליה יורחב בכתבה הבאה – א.פ).

מעבדה זו משמשת בנוסף להיותה מעבדת מחקר גם מרכז הפיתוח כלל-עולמי של יבמ בתחום המובייל. כלומר, חלק גדול המוצרים, פתרונות וטכנולוגיות שהוצגו בכנס אימפקט נהגו ופותחו במעבדות שמנוהלות על ידי ד"ר זודיק וד"ר ילין בחיפה.

ד"ר ילין, האחראי על מעבדת התוכנה בתחום המובייל בחיפה, הציג והדגים בהרצאותיו בכנס גם את הצד הטכנולוגי של הפתרון אבל שם דגש גם כיצד הפתרונות והכלים החדשים מסייעים בפן המסחרי ועסקי. לדבריו המכשירים הניידים הם ממשק המשתמש המרכזי כיום, והאפליקציות הניידות מהוות את הקשר העיקרי בין הלקוחות של הארגון מצד אחד ובין המכירת, שיווק ותמיכה טכנית מצד שני. הממשק הזה דורש משאבים רבים ותשתיות חזקות שימנעו נתקים או תקלות.

היכולות הללו מתאפשרות אודות לגרסה חדשה של וורקלייט (Worklight), אותה חברה ישראלית שיבמ רכשה לפני כשנתיים. הגרסה החדשה כוללת פיתוחים חדשים של המעבדות מחיפה כגון ניהול מחזור חיי האפליקציות, יכולות הגדרת ושיפור ביצועים של אפליקציות למובייל ושיפור ממשק המשתמש ומה שמוגדר כ"חוויית המשתמש" באמצעות תמיכה בו-זמנית (בעזרת ערכת כלי פיתוח, SDK) הן בפיתוח שכולו בסביבה זו והן במודל היברידי. לגרסה החדשה נוספו יכולות תמיכה בפרוטוקול USSD (ר"ת Unstructured Supplementary Service Data) לפתרונות תשלום באמצעות מכשירי מובייל במקומות בהם לא היה נהוג להשתמש בטלפון כאמצעי רכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים