עסקה שמסמלת את ההתקדמות של האינטרנט הישראלי

מחיר המכירה של יד2 לאקסל שפרינגר מגלם שווי שוק דמיוני בכל הנוגע לאתרי האינטרנט בישראל ומסמל יותר מהכול את הקפיצה העצומה שהוא עשה בשנים האחרונות

07/05/2014 14:33

עסקת הרכישה של יד2 לאקסל שפרינגר היא עסקת ענק, בטח במונחים ישראליים. אפשר לומר שהמחיר תמורתו בוצעה הרכישה, 806 מיליון שקלים, מגלם שווי שוק דמיוני בכל הנוגע לאתרי האינטרנט בישראל. יש לזכור שלא מדובר באפליקציה עולמית דוגמת ווייז (Waze), שיש לה פוטנציאל צמיחה רב, אלא באתר שפועל בשוק הישראלי. מכאן עוצמת ההצלחה של יד2 ומנהליה, בראשות יבין גלמור, שעשה עבודה נפלאה.

הרכישה מסמלת יותר מהכול את הקפיצה העצומה שעשה האינטרנט הישראלי – מחלום למנוע הכנסות אמיתי, מדבר שהוא Nice to have  לעסק בעל רווח תפעולי של כמעט 50%.

ניתן לראות את ההצלחה המרשימה של אתרי האינטרנט הישראליים במהלך 10 השנים האחרונות במסגרת תחרות Webby Awards הישראלית, שמנוהלת תחת שרביטה של קבוצת אנשים ומחשבים.

במסגרת התחרות מתמודדים מיטב האתרים בישראל על פי קטגוריות רבות ומגוונות. היא מאפשרת לבחון כיצד המודלים העסקיים המסורתיים הולכים ונדחקים והאינטרנט תופס יותר ויתר מקום בקדמת הבימה, וכיצד הלקוח הישראלי מתקדם, חדשני ורוצה לצרוך ולהיות באינטרנט, ואף עושה זאת בפועל. לעתים נראה שהעסקים הישראליים אינם עומדים בקצב של הלקוח המקוון, אך פער זה הולך וקטן.

לאחר המכירה, יד2 אינו יכול לשקוט על שמריו. הנכס המרכזי של האתר הוא מובילות שוק וכפעיל בסצנת האינטרנט הישראלית יותר מ-14 שנים אני יכול לומר שמובילות שוק היא דבר חמקמק למדי. על יד2 להמשיך ולפתח את הפלטפורמה שלו בצורה רב ערוצית באופן משמעותי. המתחרה הגדול יכול לצוץ בכל רגע ולנסות לנגוס ממנו נתחי שוק. מכיוון שרוב אתרי המודעות בישראל הם חינמיים, זו רק שאלה של זמן עד שאותו מתחרה יצוץ. להערכתי, כשזה יקרה, הוא יהיה מתחום הסלולר, הבולט כיום וממשיך לצבור תאוצה.

הסכום בו בוצעה העסקה הוא פנטסטי מבחינת וואלה ובזק. האם הוא מצדיק את הצמיחה העתידית הפוטנציאלית של יד2? ימים יגידו. בתקופה בה הכסף זורם כמים בתחום, הריביות אפסיות כבר כחמש שנים וקרנות ההשקעות מתחרות זו בזו, האופטימיות חוגגת. כלל ידוע בחיים הוא שהזמן הוא הכול, ונראה שמנהלי וואלה ויד2 עשו את העסקה בזמן הנכון.

הכותב הוא יו"ר חבר השופטים של תחרות Webby Awards ומנהל חברת הייעוץ גלובל מרקטפלייס, המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק ומסחר באינטרנט ובסלולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים