תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיפור תהליכי תפעול ב-IT הארגוני באמצעות VMware vCenter Orchestrator

07/05/2014 16:00

מאת: יוני פנחס – מנהל מקצועי, אגף שירותי מומחה, תים-נטקום בע"מ

במקביל לעלייה בדרישות ממנהלי מערכות המידע מצד אחד, והתפתחות של כלים מתחום שירותי ענן מצד שני, נוצרה הזדמנות לארגונים לשלב כלים חדשים יחסית על מנת לשפר את ניהול חוות השרתים באמצעות שילוב כלים ושיטות מעולם הענן, כלים המאפשרים לדוגמה ביצוע אוטומציה של תהליכי תפעול, קיצור תהליכי הקצאת משאבים, בקרה ועוד.

מערכת המידע בארגון מורכבת ממספר רב של תת מערכות ויש צורך בטכנולוגיה שתאפשר לממשק ביניהם על מנת לספק מענה מקצה לקצה. הטמעת מערכת המאפשרת אוטומציה של תהליכים תפעוליים מסייעת רבות למנהלי המערכות לממש תהליכי תפעול באופן מאובטח, יציב וחסכוני תוך כדי הימנעות מטעויות אנוש. תהליכי תפעול IT בארגון משלבים מערכות רבות בארגון תוך כדי התממשקות למערכי אפליקציה שונים, מסדי נתונים ורכיבי חומרה עם תהליכים ארגוניים.

תהליכי IT ארגוניים הינם למעשה אוסף של פעולות המתרחשות בסביבת מערכות המידע ומיועדות להשגת יעדים תפעוליים ועסקיים אשר הוגדרו מראש. דוגמאות לתהליכים כאלה יכולות להיות הקצאה אוטומטית של משאבי מחשוב, בנייה של סביבות שלמות, ניהול תהליכי קליטת לקוחות ומשתמשים וגריעה, ניהול תהליכי גיבוי ושחזור וכדומה. למימוש תהליכים אלה אנו נדרשים לאכוף פעולות על מערכות הפעלה, אפליקציות, התממשקות בין מערכות ואפליקציות ועוד. לביצוע תהליכים אלו בצורה ידנית נדרשנו עד היום לספק משאבי כח אדם יקר והקצאת זמן רב לתכנון ומימוש התהליכים.

בעולם ה-VMware, קיים שימוש נרחב ב- VMware vCenter ככלי בסיסי לניהול הסביבה הווירטואלית, אולם, במקרים רבים מאוד, לא נעשה שימוש בכלי האוטומציה המגיע יחד עם ה- vCenter , דהיינו ה- VMware vCenter Orchestrator . כל ארגון שכזה, יכול למעשה לתכנן ולבצע תהליכי IT אוטומטיים במערכות המידע באמצעות ה-vCenter Orchestrator המאפשר לנו לחבר מספר פעולות לכדיי פעולה בודדת כאשר השליטה על הפעולה מתבצעת ממקום מרכזי.

במקרים רבים בהם אנו בוחרים לבצע תהליך אוטומטי באמצעות סקריפטים עם כלים כגון VB Script, PowerShell, ועוד, אנו מוגבלים במידה מסוימת מבחינת האפשרויות. לכאן בדיוק מתאים מנגנון ה- Orchestrator המאפשר בדרך קצרה באמצעות ממשק גרפי ובמספר שינויים מינימליים לשנות תהליכים שלמים מהקצה אל הקצה. תהליכים כאלה נקראים בשפת ה- Orchestrator workflow’s.
ה- Workflow מראה לנו ממבט גבוה את התהליך כולו.

דוגמה לתהליך:


תהליך זה שואל את ה-vCenter איזה מכונות הוא מחזיק ומה מצבם בנוגע לשדרוג VMware Tools. במידה והוא מוצא מכונה שיש לבצע לה VMware Tools הוא מגדיר למכונה שבפעם הבאה שהמכונה תבצע כיבוי / אתחול מחדש יתבצע עליה העדכון אוטומטית.
ל – Orchestrator של VMware מספר יתרונות:
1.    יצרנים רבים מאפשרים התממשקות של ה- Orchestrator אליהם ומפרסמים ממשקי חיבור למנגנונים פנימיים כדי לספק למנהלי הרשת את היתרון בשימוש בתוכנה בצורה אוטומטית.

2.    העובדה שהסביבה וירטואלית מאפשרת לנו בניית ממשקים ותהליכים באמצעות הכלי בקלות יחסית.

3.    VMware vCenter Orchestrator נימצא כיום ברוב האירגוניים כחלק מה- vCenter ואין צורך לשלם עליו בנפרד, כך שכל מה שצריך זה להפעיל אותו ולהשתמש בו.שימוש בממשק זה מאפשר גם למשתמשים ללא רקע של פיתוח קוד להריץ תהליכים ארגוניים מורכבים ולחסוך כך עלויות ניהול רבות לארגון.
בשורה התחתונה, היכולות שלנו לבצע תהליכים אוטומטית כמעט ואינן מוגבלות. ניתן ליישם תהליכים רבים ומגוונים בהתאם לדרישות הארגון ומקצועיות המיישם. התממשקות נוחה בין כלל המערכות בארגון וקיימים סטים שלמים של פקודות לניהול המערכות השונות. קיימות כמובן גם אפשרויות להטמעת קוד כחלק מהרצה של תהליך וזה מאפשר לנו להתגבר על כמעט כל תהליך IT בארגון ללא כל צורך של התערבות ידנית של אנשי ה-IT.

תים-נטקום בע"מ מקבוצת מלםתים הינה חברת ה-ICT מהמובילות בישראל, מספקת מגוון פתרונות מחשוב מקצה לקצה למאות ארגונים וחברות בכל מגזרי המשק , תוך עמידה בתקני איכות, שירות ומקצועיות בינלאומיים. החברה משלבת חדשנות ונסיון מוכח של עשרות שנים בהקמה, יישום ואינטגרציה של מערכות מידע.

אגף שירותי המומחה בתים-נטקום הינו מהבולטים והמובילים בישראל בתחומו. האגף מתמחה בייעוץ, אפיון, תכנון ויישום פתרונות מבוססי תוכנות תשתית של היצרנים המובילים לסביבת המחשוב הארגונית. התמחויות האגף ממוקדות בפלטפורמות VMware, Symantec, מיקרוסופט (Microsoft) וכלים משלימים לפלטפורמות אלו. לתים-נטקום הסמכות רבות בקטגוריות השונות של יצרני התוכנה המובילים הללו כולל הסמכת פרימייר של VMware שהינה ההסמכה הגבוהה ביותר לשותף עסקי.

אירועים קרובים