Connect Wireless Flash Drive: כונן פלאש עם תוספת של Wi-Fi

ה-Disk on Key החדש של סנדיסק גורם לנו לשאול את עצמנו: 'איך לא עשו את זה קודם?', והוא גם מקרה שבו הרעיון שנראה טוב על הנייר גם מיושם באופן מוצלח

לפעמים, גם בעולם החומרה של המחשוב בכלל, ובתחום הגאדג'טים בפרט, נתקלים באביזר חדש שמייד אומרים עליו איך לא חשבו על זה קודם. זה בדיוק כנראה מה שיעבור לכם בראש ברגע הראשון שתחזיקו ביד את ה-Connect Wireless Flash Drive, ה-Disk On Key החדש של סנדיסק (Sandisk) שמאפשר להתחבר אליו לא רק באמצעות חיבור ה-USB הרגיל, אותו כמובן אפשר לתקוע לכל חריץ מתאים פנוי במחשב נייח או נייד, אלא גם באמצעות שבב ה-Wi-Fi שמשובץ בו.

שבב זה מאפשר למעשה לכל מכשיר טלפון חכם, טאבלט ו/או מחשב להתחבר אל הכונן הנייד הזה אם הם מצוידים באפשרות התחברות ב-Wi-Fi. למעשה, כל עוד מתחברים אליו כדי להעביר קבצים כאלה או אחרים, הוא יכול לשרת עד שמונה מתחברים בו זמנית. אם משתמשים בקבצים שבו לצורך הזרמת מידע רציפה, כמו במקרה של צפייה בסרטים או האזנה למוזיקה, הוא כבר מגביל את ההתחברות לעד שלושה משתמשים בלבד מסיבות של שמירה על רוחב פס נאות ומספק.

מהבדיקות שהעברנו את הכונן, הוא בהחלט יכול לשמש במגבלה הזו כמזרימדיה לכל דבר ועניין. הצלחתי לצפות בסרט שלם, באיכות HD, בטלפון ברציפות ובאופן חלק לחלוטין, ללא כל קטיעות, מריחות או קפיצות, ועשיתי זאת בזמן שמכשיר אחר היה מחובר לכונן והזרים ממנו מוזיקה כדי להקשיב לה, וגם הזרימה כאן הייתה באופן חלק.

איך זה עובד? בדיוק כמו שהופכים טלפון חכם לנקודה חמה כדי לאפשר למחשב להתחבר אליו, ודרכו לאינטרנט, במקומות בהם אין זמינות של Wi-Fi, כך זה עובד גם במקרה של ה-Connect Wireless Flash Drive. ההבדל הקטן, זו נקודה חמה שלא מספקת חיבור לאינטרנט, אלא חיבור לכונן בלבד.

החיבור הזה לכונן יוצר רשת בין במכשיר המתחבר לכונן, ואז אפשר להוריד ממנו או להעלות אליו קבצים מכל סוג ומכל עניין מהמכשיר המחובר. כדי לעשות זאת צורך להוריד את האפליקציה המתאימה (כאן עבור אנדרואיד וכאן עבור iOS) והיא מאפשרת להתחבר לכונן בקלות, לראות אלו קבצים נמצאים בכונן, ואז גם לבצע את פעולות ההורדה וההעלאה.

אבל כל הדברי הללו אפשריים רק לאחר שלוחצים לחיצה בת כמה שניות על כפתור ה-Wi-Fi של הכונן כדי להפעיל אותו, ומזהים זאת לפי הפס הכחול התחתון בכונן שמתחיל להבהב ועושה זאת כל עוד החיבור קיים. כדי להפסיקו, פשוט מבצעים לחיצה חוזרת על הכפתור של הכונן, עד שהפס מפסיק להבהב ונעלם.

כברירת מחדל החיבור בין המכשיר לכונן הוא בלעדי. עם זאת תשמחו לגלות שלא חייבים להתנתק מהאינטרנט האמיתי בכדי להשתמש בכונן. סיור קצר בהגדרות מגה שאפשר לבחור להתחבר במקביל גם לאינטרנט המלא כדי להמשיך בגלישה גם כשהכונן עסוק ופעיל.

ככונן זיכרון הבזק רגיל הוא לא משהו דווקא. הוא מצויד בחיבור USB 2.0, ונראה שאת מירב המאמצים השקיעו בחברה במהירות החיבור האלחוטי. בהעברת קבצים בגודל של 1 ג'יגה-בייט הגענו לקצב של 17.81 מגה-בייט/לשנייה בלבד, וזה עוד בקריאה. בכתיבה כבר ירדנו לפחות מ-12 מגה-בייט/לשנייה.

הטעינה של הכונן אפשרית מכל מחבר USB של מחשב או מטען USB רגיל, והסוללה מספיקה בערך ל-4 שעות עבודה. הזיכרון שלו מבוסס על כרטיס microSD שמוכנס בחלק התחתון שלו, כך שהוא בר החלפה.

הוא מיועד לאלו שרוצים לנקות את זיכרון הטלפון החכם ו/או הטאבלט שלהם ורוצים את הקבצים שלהם לידם, ולא לשמור אותם בשירות ענן כזה או אחר מסיבה כזו או אחרת. אם אתם נכללים בקבוצה הזו, מדובר בהחלט בגאדג'ט נחמד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים