מנמ"ר פרו-אקטיבי בעננים

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק בינלאומי, לא מדבר רק על הצורך בחיבור בין פעילות ה-IT לליבת העסקים של החברה, אלא הוא השיג קבלות בשנתיים שהוא בתפקיד ● גולת הכותרת של פעילותו היא שירות חדש בענן ושדרוג הדטה הסנטר של החברה בהשקעה של 40 מיליון שקלים

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, נכנס לתפקידו לפני כשנתיים והחליף את אייל צפריר, שקודם לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי. קוזו'ך נמנה על קבוצה הולכת וגדלה של מנמ"רים שמבינים שעליהם להיות פרו-אקטיביים. עליהם לא להסתפק בהבנת ליבת העסקים של הארגון שבו הם עובדים, אלא להוביל את התהליכים ולקדם אותם. מבחינה זו, הוא יכול לשמש כמודל לחיקוי לעמיתיו המנמ"רים.

בשיחה עם אנשים ומחשבים מפרט קוז'וך איך הדברים באים לידי ביטוי בארגון שלו דרך פרויקט הדגל שהחברה מקדמת בימים אלה בתחום שירותי הענן.

בזק בינלאומי מעניקה שירותים מבוססי ענן בתחום התשתיות ובתחומי ה-IT האחרים בצורה אינטראקטיבית לחלוטין, לפרקי זמן משתנים וללא צורך בהכנת תשתיות ובהטמעה. אמנם, אופי השירות אינו חדש, אולם החברה מביאה אליו את עוצמות המשאבים שלה ומכוונת את השירותים האלה לכלל מגזרי התעשייה, כולל ארגונים גדולים ובינוניים, כמעט ללא הגבלה. כאמור, את המהלך הזה מוביל קוז'וך, בתהליך די טבעי מבחינתו.

"אנחנו ממשיכים כאן את מה שאנחנו עושים כבר זמן רב: למכור תשתיות מיחשוב לכל דורש", הוא אומר. "חלפו הימים בהם צריכת שירות בענן הייתה דורשת תהליך הזמנה והקמה. כיום, כל לקוח יכול בכמה קליקים להזמין כל משאב מיחשוב שיחפוץ, בעיקר IaaS (תשתיות בענן כשירות). כמובן שלצורך זה השקענו משאבים רבים בחוות השרתים שלנו ובכל מה שדרוש מסביב".

הוא מוסיף כי "הקמנו חנות בענן שניתן לרכוש בה משאבי מיחשוב ל-30 יום, ללא כל קשר פיזי אתנו. למעשה, אנחנו כלל לא מכירים את הלקוח. הכול נעשה דרך מערכות אוטומטיות".

כמה זמן נערכתם לפרויקט?
"זה פרויקט של שנתיים שאני מוביל אותו. לקחנו מערך אחסון של EMC, שרתים של סיסקו (Cisco), מערכים של F5, מערך של צ'ק פוינט (Check Point) ופתרון של VMware, והכול יושם באמצעות BMC".

"התפיסה שלי היא שלקוחות צריכים להתעסק במה שהם עושים הכי טוב ואת הדברים שלא – להוציא החוצה", על פי קוז'וך. "תחום שירותי המיחשוב הוא קלאסי לנושא".

כיצד התקבלה בבזק בינלאומי העובדה שדווקא אתה מוביל פרויקט כל כך אסטרטגי בחברה?
"החיבור לפעילות העסקית של המנמ"ר הוא הברור ביותר מאליו שקיים. מנמ"ר צריך לא רק להכיר את השירותים אלא גם לקדם אותם פנימית וחיצונית. אני עושה את זה גם בתחומים אחרים, כמו בעולם ה-BI ויישום אנליטיקה מתקדמת".

"ב-2014 הפכנו להיות כולנו פרו-אקטיביים", מוסיף קוז'וך. "הגשתי רעיונות להנהלה והייתי שותף לתהליך החשיבה, אותו אף ריכזתי. אני לא רואה דרך אחרת לקדם פרויקטים מסוג זה וממליץ לחבריי המנמ"רים לחשוב כך. זה מה שההנהלות מצפות כיום מאתנו".

קוזו'ך החל את הקריירה שלו בבזק בינלאומי ב-1999. "התחלתי מלמטה, כטכנאי תקשורת נתונים", הוא מספר. בהמשך הוא היה מנהל תחום התפעול ההנדסי בחברה. לדבריו, "בקדנציה הראשונה הובלתי את המהפך בעולם הטלפוניה, שבזק בינלאומי נמנית על החלוצים בו. למעשה, היינו החברה הראשונה שעברה מעולם ה-IT ל-VOIP".

ב-2012 נקרא קוז'וך לדגל כדי להחליף את צפריר. הוא מספר ש-"מאז נכנסנו לשורה ארוכה של פרויקטים שנועדו לשדרג את מערכות הליבה שלנו. שינינו את צורת עבודת ה-CRM בכל הנוגע לממשק המשתמש UX וחסכנו אלפי דקות עבודה של נציג ביום".

תחת הנהלתו של קוז'וך נמצאים 140 עובדים של בזק בינלאומי ועוד 10 אנשים חיצוניים. "אנחנו דוגלים בעקרון לפיו עיקר הידע צריך להישאר בתוך הארגון, כדי לשמור על רציפות סטנדרטית – נקודה שהיא מאוד קריטית בשוק התקשורת", אמר.

פרויקט נוסף אותו מוביל קוז'וך הוא הרחבת הדטה סנטרים של בזק בינלאומי. "אנחנו  מרחיבים את חוות השרתים העומדות לרשותנו בישראל בכ-2500 מ"ר", הוא מציין. "עם הרחבה זו, יעמדו לרשות החברה שלוש חוות שרתים בישראל, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר. מדובר באלפי ארונות שישרתו את הלקוחות שלנו. היקף ההשקעה המוערך עומד על 40 מיליון שקלים. מעבר לכך, בזק בינלאומי הינה החברה הישראלית היחידה בעלת תשתית תת ימית לאירופה ואוחזת בשבעה מרכזי תקשורת באירופה, ארצות הברית ובאחרונה גם במזרח הרחוק".

השורה התחתונה: אם בארגון שלכם מנשבות רוחות הרומזות כי עליכם לא רק להבין את עסקי הליבה של הארגון אלא להיות פרו-אקטיביים, כדאי לכם לחטוף שיחה עם שגיא קוזו'ך בבזק בינלאומי. השיחה חינם…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים