הבורסה השיקה את מדד תל אביב טק-עילית

באחד העם אומרים כי "מדובר במדד הפרימיום של ענפי הטכנולוגיה והביומד" ● נסחרות בו 34 חברות מענפים אלה

הבורסה לנניירות ערך בתל אביב השיקה היום (א') את מדד תל אביב-טק עילית, שכולל את מניות החברות הגדולות בענפי הביומד והטכנולוגיה. על פי הבורסה, מדובר במדד הפרימיום של ענפים אלה. המדד נחנך בטקס שפתח את המסחר הבוקר באחד העם והשתתפו בו נציגים של החברות הללו, הבורסה, כנס אופנהיימר (שבמסגרתו התקיים הטקס), נשיא נאסדא"ק, סנדי פרושר, וח"כ אראל מרגלית.

מהבורסה נמסר כי השקתו של המדד החדש היא צעד ראשון ביישום החלטות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המו"פ, שהוקמה על ידי הרשות לניירות ערך והבורסה והגישה המלצות לעידוד רישום למסחר של חברות היי-טק.

חני שטרית-בך, מנהלת המחלקה הכלכלית של הבורסה ומי שהייתה יו"ר הוועדה (לצד נציג הרשות, עו"ד שריה אורגד), אמרה בטקס כי "הגשנו את ההמלצות הסופיות בחודש ינואר, במטרה להפוך את הבורסה לחלופה משמעותית למימון חברות היי-טק צעירות ולהגדיל את הסיכוי שחברות אלה יתפתחו בישראל ולא יימכרו. המלצנו לשם כך על מגוון פתרונות, שבאים להבטיח תמחור נאות של החברות, התאמת הוראות הרגולציה למאפיינים שלהן ומתן תמריצים בתחום המיסוי שיעודדו את יצירת השוק".

בתמונה: ח"כ אראל מרגלית; סנדי פרושר, נשיא נאסדא"ק; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה; רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת המסחר בבורסה; אביבית מנה קליל והראל גילון, מנכ"לים משותפים באופנהיימר ישראל; ומנהלי החברות הנכללות במדד. צילום: יח"צ

היא הוסיפה כי "כעת עובדים על תיקוני החקיקה הנדרשים כל הגורמים ביחד: הרשות לניירות ערך, הבורסה, משרד המשפטים, משרד האוצר ורשות המסים".

השקת המדד היא למעשה יישום של ההמלצה הראשונה של הוועדה. 12 מהחברות שנסחרות במסגרתו מגיעות מענף הביומד ו-22 – מענף הטכנולוגיה. מדד תל אביב-טק עילית צפוי להיות חלק ממדד "היי-טק ישראלי" חדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים