ארז עציון, EMC: החומרה הופכת לפחות משמעותית בדטה-סנטר; ארגונים עוברים לניהול מבוסס תוכנה

"מדובר במגמה בינלאומית שבהחלט דומיננטית גם בישראל. השוק דורש את זה", אמר עציון - מנהל קבוצת היועצים הטכנולוגיים של EMC ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "ככל שיעמדו לרשות המנמ"רים יותר כלים אוטומטיים, כך הם יוכלו להשקיע פחות בתחזוקה השוטפת ולטפל בטכנולוגיה, בחדשנות ובקידמה. זה מה שטומן בחובו המעבר לתוכנה, וזו הסיבה שהוא תופס חזק כל כך"

"החומרה הופכת להיות פחות משמעותית בדטה-סנטר, משום שארגונים עוברים לניהול מבוסס תוכנה. החומרה מספקת את הזמינות ואת הביצועים, אבל שאר הפונקציונליות ושירותי המידע מגיעים מהתוכנה", כך אמר ארז עציון, מנהל קבוצת היועצים הטכנולוגיים ב-EMC ישראל. לדבריו, "מדובר במגמה בינלאומית שבהחלט דומיננטית גם בישראל. אנחנו רואים דרישה שמגיעה מהלקוחות לעוד ועוד מוצרי תוכנה שיספקו להם ערך עסקי, ניראות, אוטומציה ויכולת לנהל טוב יותר את הדטה-סנטר. השוק דורש את זה".

עציון אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת EMC World 2014 – הכנס השנתי של החברה. לאירוע, שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, הגיעו כ-15 אלף משתתפים מ-99 מדינות, מתוכם כ-80 נציגים מישראל, ביניהם לקוחות, שותפים עסקיים ועובדי EMC.

עציון הסביר, כי "המעבר לתוכנה מאפשר היום לארגונים לבנות קטלוג שירותים ולבצע הקצאה של שירותים מקצה לקצה, לרבות אחסון, רשת ומיחשוב, כאשר הכל מונע מ-SLA. זה רעיון חדש יחסית, שמעניין הרבה מאוד מנמ"רים בארץ, שצריכים לטפל ביותר מערכות ושירותים, אך עם פחות כח אדם. ככל שיעמדו לרשותם יותר כלים אוטומטיים, כך הם יוכלו להשקיע פחות בתחזוקה השוטפת ולטפל בטכנולוגיה, בחדשנות ובקידמה. זה מה שטומן בחובו המעבר לתוכנה, וזו הסיבה שהוא תופס חזק כל כך".

"ניתן לראות את המגמה הזו בבסיס ההתקנות של VMware, למשל, שנמצאת היום בכל ארגון", הוא הוסיף. האינטגרציה בין Viper של EMC ל-vCloud Suite של VMware, זה משהו שכל לקוח בישראל מתעניין בו. השינוי שעברה EMC והמיצוב שלה כחברת תוכנה, הובילו להשקות אדירות מצידה בפיתוח מוצרי תוכנה. אפשר לראות את זה בחבירה של EMC לספקי תוכנה, כמו סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft). אפשר גם לראות את זה בהכרזות שנערכו פה בכנס, שהמרכיב המשמעותי ביותר בהן הוא תוכנה. אפשר לראות את זה גם במוצרים קיימים, כמו Recover Point ו-vPlex, שהם מוצרי חומרה מסורתיים שהופכים לאט-לאט למוצרי תוכנה".


"השוק דורש את המעבר לתוכנה". ארז עציון, מנהל קבוצת היועצים הטכנולוגיים ב-EMC ישראל. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

בעוד שבארצות הברית ובאירופה נאלצת EMC להתחרות בשירותי הענן של גוגל (Google) ואמזון (Amazon), נראה שבארץ התחרות מתונה יותר. "אנחנו לא רואים נהירה לעננים האלה בישראל – בטח שלא מצד לקוחות גדולים", סיפר עציון. "רוב הארגונים עדיין מעדיפים להקים פתרונות של ענן פרטי, ובעיקר כאשר מדובר בלקוחות ביטחוניים או לקוחות שכפופים לרגולציה. חלק קטן מהאפליקציות, הפחות קריטיות והפחות מאובטחות, יוכלו לצאת החוצה, אבל המגמה הכללית היא לא לצאת לענן ציבורי".

"אז נכון", הוא הוסיף, "אנחנו מתחילים לראות בישראל תחרות מצד חברות כמו גוגל ואמזון, אבל זה קורה בעיקר בחברות סטארט-אפ והיי-טק קטנות – ארגונים שאין להם תקציב להחזיק דטה-סנטר משלהם ורוצים פתרונות בתשלום חודשי קבוע. EMC מתמודדת עם זה במספר דרכים, כמו עבודה משותפת עם VMware ב-Hybrid Cloud Services ובחבירה ל-Service Providers מקומיים, כמו בזק בינלאומי, שמציעים שירות ללקוחות המבוסס על תשתיות טכנולוגיות של EMC".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים