לעבור לאתר גיבוי חדש – ולהישאר בחיים

"ניתן לדמות את העברת מתקן הגיבוי שלנו מתל אביב לאתר החדש, כהחלפת גלגל תוך כדי תנועה", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מערכות מידע, ישראכרט ● הפרויקט ארך חצי שנה, ולפי גורמים בשוק עלה מיליוני שקלים

"ניתן לדמות את העברת מתקן הגיבוי שלנו מתל אביב לאתר החדש, כהחלפת גלגל תוך כדי תנועה", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מערכות מידע, ישראכרט.

זרצקי דיבר בפתחו של סיור פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים. הסיור נערך אתמול (א'), במתקן הגיבוי של ישראכרט, הנמצא באירוח במתקן תת-קרקעי של יבמ (IBM) ישראל. את הסיור הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

אלי הורנצ'יק, מנהל תחום פרויקטים תשתיתיים ורכש טכנולוגי בישראכרט. צילום: פלי הנמרזרצקי תיאר את העברת אתר הגיבוי של ישראכרט מתל אביב לדטה סנטר של יבמ. הפרויקט ארך כחצי שנה, והמעבר הפיזי, שנמשך 14 שעות, היה במחצית 2011. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים. בחמש השנים האחרונות השקיעה ישראכרט בתחום הגיבוי וההמשכיות העסקית עשרות מיליוני שקלים. לדברי זרצקי, עולם ה-BCP וה-DRP בישראכרט כולל תחומי פעילות רבים: ניהול ומתודולוגיה; חלוקת תחומי אחריות; מדיניות ונהלים; הדרכה ותרגול; יישומים ומערכות; אתר גיבוי מחשב; טכנולוגיה ושרידות; עולם הגיבויים; אתר חירום עובדים; והיערכויות בעולמות ההפעלה, התפעול והתקשורת.

לדבריו, לאתר הגיבוי חשיבות מרובה בשל היות החברה פיננסית המשרתת מיליוני לקוחות, המצויה בתחרות עסקית מתמדת מול ויזה כ.א.ל. ולאומי קארד, והיותה כזו מעניקה חשיבות לתחום ניהול סיכונים, וחובתה לטפל באופן מאובטח בהעברות כספים של יותר ממאה מיליארד שקלים בשנה. הוא ציין כי החברה חרטה על דגלה את נושא החדשנות. "כולם מנסים למצוא את הדבר הבא, שיחליף את הפלסטיק של כרטיס האשראי, לכן אנו עוסקים במתן ערכים נוספים בעת ולאחר התשלום", ציין זרצקי.

איתן יהודה, מחלקת תשתיות והמשכיות עסקית בישראכרט. צילום: פלי הנמרבין שאר הפעילויות, מספק ה-IT בישראכרט שירותי BI לעסקים קטנים, כמו ניתוח נתונים דינמי באינטרנט ועוד. זרצקי סיכם באומרו כי "הטכנולוגיה עושה הרבה דברים. השאלה היא המתודולוגיה. אנו מתעסקים כל הזמן בנושאים של הביזנס, אני מלווה את הביזנס ומהווה  הגשר בין ה-IT והיבטיו העסקיים של הארגון. אנו מתרגלים בכל עת עבודתה במתכונת של התאוששות מאסון, ולצורך כך מתרגלים גם את המנכ"ל וחברי ההנהלה מעת לעת".

וירטואליזציה כמעט מלאה
אלי הורנצ'יק
, מנהל תחום פרויקטים תשתיתיים ורכש טכנולוגי, ישראכרט, אמר כי "חיפשנו פתרון שייתן מענה לעשר שנים קדימה. ערכנו שכפול לרוב המערכות הקריטיות. בצענו פרויקט וירטואליזציה גדול, וכך היקף השרתים הווירטואליים שלנו עומד כיום על יותר מ-98%".

לדבריו, פרויקט אתר הגיבוי כלל הלכה למעשה, שני פרויקטים: האחד, מציאת אתר והקמתו, השני – פרויקט המעבר עצמו. הוא סיים בציינו כי "מעבר להכל, המתכון להצלחה בפרויקט הוא היערכות מוקדמת של 98% מהפעילות. סיימנו את הפרויקט חודשיים לפני המתוכנן".

איתן יהודה, מנהל מחלקת תשתיות והמשכיות עסקית, ישראכרט, אמר כי במסגרת פרויקט של הקמת האתר גיבוי, "ניצלנו את המשאבים הקיימים, ביצענו חידוש של מערכות, חלק מהמערכות העברנו – וחלקן רכשנו חדשות, ערכנו שינויים ארכיטקטוניים במערכות". לדבריו, "הבאנו לכך שרציפות המשאבים תישמר בעת המעבר ולאורך זמן. כעת שני האתרים, הראשי והגיבוי – פועלים בסביבת הייצור, תוך סינכרון מתמיד, אנו מתקדמים לעבר מצב  של אקטיב-אקטיב".

עמית רוזנבלום, מנהל מכירות שירותים מנוהלים ביבמ ישראל. צילום: פלי הנמר"אנו כיום במצב של יצירת עותק שלישי לנתונים, 'עותק מנכ"ל'. אנו מתכננים לצמצם  את כמות מכונות המיינפריים מחמישה לשניים, ובמקביל – להגדיל את עוצמת המיחשוב. לאחר שסיימנו וירטואליזציה של השרתים, נלך בעתיד לווירטואליזציה של האיחסון. נגדיל את שרידות האתר בכך שניצור סביבת IT אחודה", סיכם יהודה.

עמית רוזנבלום, מנהל מכירות שירותים מנוהלים, יבמ ישראל, אמר כי המתקן של הענק הכחול להמשכיות עסקית כולל 2,000 מ"ר של דטה סנטר, ועוד 1,000 מ"ר של עמדות עבודה, והוא פועל יחד עם מתקן ההמשכיות העסקית הנוסף של החברה, הכולל 1,000 מ"ר. לדברי רוזנבלום, בכוונתם להתרחב לאתרים נוספים. כך, אמר, בישראל יהיו כמה מתוך 430 מרכזי השירות, האירוח וההמשכיות העסקית של יבמ בעולם. רוזנבלום ציין כמה מגמות בתחום: לאחר הכנת עותק נתונים שני, ארגונים מייצרים עותק שלישי, מעבר לים; הקמת אתר DR באירוח; לקיחת אתר הייצור הראשי והוצאתו לתחזוקה על ידי ספק IT חיצוני.

המפגש הסתיים בסיור של חברי פורום C3 באתר הגיבוי של ישראכרט במקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים