אבן דרך ל-"מכונת הזמן" של האינטרנט: כוללת יותר מ-400 מיליארד דפים

אתר Wayback Machine כולל דפים ישנים מאתרים, כולל כאלה שהיו פופולריים פעם וכיום ירדה קרנם

מכונת הזמן של האינטרנט, Wayback Machine של ארגון Internet Archive, הגיעה לציון דרך חדש: לפי פוסט שפורסם בבלוג הרשמי של האתר, היא כבר ממפתחת (מאנדקסת) יותר מ-400 מיליארד דפי אינטרנט שונים. האתר ממפתח אתרים החל מ-1996 ועד לעדכונים שוטפים אותם יכולים לבצע בעלי האתרים עצמם בכדי להבטיח שגם אם יימחקו ניתן יהיה למצוא עותק שלהם ברשת.

Wayback Machine הוא פרויקט שיצא לדרך ב-2001, מתוך מטרה לספק גישה לאתרים ישנים, בעיקר לחוקרים. האתר למעשה מהווה ארכיון של האינטרנט החל בתקופה בה בניית אתרים התחילה להיות פופולרית, והוא גם מאפשר לבדוק את ההתפתחות של הכלים והממשקים בהם נעשה שימוש כדי לבנות אתרי אינטרנט.

כך, למשל, אפשר למצוא דפים מיאהו! (!Yahoo), שהיה אינדקס האתרים המוביל ב-1996, ולהשוות אותם לאתר כפי שהוא כיום, תחת צילה של גוגל (Google). כן נתן למצוא דפים רבים מ-Geocities, שהיה במשך שנים רבות אתר קהילתי שאפשר לכל אחד לבנות דפי אינטרנט אישיים בקלות, בחלוקה לקהילות שונות כמו ספורט, מוזיקה וכלכלה. כן ניתן למצוא בין השאר דפים מ-Diaryland אתר שאפשר לאנשים לכתוב יומנים אישיים ברשת עוד לפני שהמילה בלוג הפכה לכל כך פופולרית.

יצוין כי מכונת הזמן האינטרנטית מאפשרת לכל מי שרוצה למפתח את האתר שלו להוריד API מתאים כדי לבנות כלי חיפוש, וכן להוריד לאתרי WordPress כלי שבודק תקינות של קישורים שנמצאים ברחבי האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים