יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה: "המדינה צריכה לעזור לחברות שמתעסקות במחקר ופיתוח"

"יש לחברות המו"פ צרכים מיוחדים והמדינה צריכה לתת להן הקלות מס", אמר ביינארט ● לדבריו, "הבורסה צריכה לחפש באופן אקטיבי חברות מו"פ שיבואו אליה"

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה. צילום: פלי הנמר

"לחברות שמתעסקות במו"פ יש צרכים מיוחדים והמדינה צריכה לעזור להן, דרך הבורסה. העזרה הזאת צריכה לבוא לידי ביטוי באנליזה, בהקלות מס ובדברים טריוויאליים כמו לעזור לארגן כנסי משקיעים כדי לעניין אותם בהשקעה בהיי-טק הישראלי", כך אמר יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה.

ביינארט, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים במקומה של אסתר לבנון, דיבר במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג') והציג את תוכנית העבודה השנתית של הבורסה. הוא הקדיש פרק נכבד בדבריו לענף ההיי-טק ואמר כי "אנחנו צריכים לחפש באופן אקטיבי חברות בתחום, כולל חברות מו"פ, ואנחנו כבר מתחילים לעשות את זה. אנחנו הולכים לכונן פונקציה של אנשי מכירות. הבורסה בתל אביב מתחרה מול בורסות אחרות בעולם ונהפוך כל אבן כדי להבטיח שהחברות יבואו אלינו, כי אם לא יהיו חברות – לא יהיה טוב. אולם, בסופו של דבר חברות יהיו פה, כי התנאים כאן בסך הכול טובים". הוא ציין כי "החלום שלי הוא להביא בתוך חמש שנים 100 חברות נוספות שייסחרו בישראל". לדבריו, לשם כך רצוי להוריד את שיעור המס.

בדבריו התייחס ביינארט לתקלת מיחשוב שהייתה אתמול בבורסה, אולם לא השפיעה משמעותית על המסחר, ואמר כי "בממוצע, בורסה בעולם חווה 3-5 תקלות מיחשוביות בשנה. אצלנו לא הייתה תקלה מ-2008 ועד אתמול. צריך לטפל בזה אבל זה לא אומר שצריך לשנות את כל התשתיות. אנחנו עושים כל הזמן שינויים בחומרה ובתוכנה, התקציב שלנו בתחום הוא 18 מיליון שקלים".

היבט נוסף אליו התייחס מנכ"ל הבורסה הוא פיתוח טכנולוגיות שקשורות בפיננסים בישראל. "נדרש לראות האם יש צורך לפתח טכנולוגיה כזו, האם אפשר לעודד טכנולוגיה לפיננסים למסחר ולסליקה. ישראלים מתעסקים בזה באופן פנומנאלי בעולם ואם קיים צורך לעודד פיתוח טכנולוגיות בתחום הפיננסי אצלנו, אין סיבה שהם לא יעשו את זה כאן".

אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה, אמר כי "המגמה שלנו היא ללכת לקראת החברות ולסייע להן עד כמה שאנחנו יכולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים