עוד חשיפה: ה-NSA התקינה אמצעי ריגול על מוצרי IT ובכללם של סיסקו – בטרם אלה הגיעו ללקוחות

לפי דיווחים, היו אנשי ה-NSA עוצרים את משלוח מוצרי החברה, לוקחים אותם למקום סודי כלשהו, מתקינים עליהם אמצעי האזנה וממשיכים באין מפריע את המשלוח

מפצחים את קספרסקי. NSA

אנשי הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, נטלו מוצרים שונים של ספקיות IT שונות, וסיסקו (Cisco) בראשן, התקינו עליהם אמצעי האזנה וריגול, ולאחר מכן המשיכו באין מפריע את משלוח המוצרים ללקוחותיה הסופיים של ענקית התקשורת, כך דווח בסוף השבוע על ידי אתר Ars Technica.

על פי האתר, אנשי ה-NSA היו "עוצרים" את משלוח מוצרי החברה, לוקחים אותם למקום סודי כלשהו, מתקינים עליהם אמצעי האזנה – וממשיכים באין מפריע את המשלוח. על פי המדווח, התקנת אמצעי הריגול הביאה לשיפור יכולות ההאזנה של ה-NSA כלפי מי שהוגדר על ידה כיריב.

Ars Technica אף פרסם תמונות המראות את "יירוט" החבילות של המוצרים, ובהם שרתי סיסקו, נתבים וציוד רשתות מחשבים אחר, לטובת התקנת אמצעי ההאזנה – ולאחר מכן אריזת הציוד מחדש והמשך המשלוח שלו. האתר אף פרסם מסמך, הממוספר כ-S3261, בו מתאר ראש מחלקת הגישה ויעד הפיתוח של הסוכנות, באופן מפורט כיצד הדבר קורה. בין השאר הבכיר בסוכנות משבח את
"השרברבים" של ה-NSA: יחידה סודית של סוכנות הביון, שאנשיה הם פורצים דיגיטליים, שנקראים כך בשל יכולתם "לפתוח סתימות", לנצל את חולשות ענקיות ה-IT כדי לבצע מתקפות באופן דיסקרטי ויעיל.

היחידה הסופית נחשפה בינואר השנה אז עלה כי היקף הגישה שהיה ל-NSA לתקשורת ולתעבורה של ארגונים ואנשים פרטיים, היה גדול יותר מכפי שהיה ידוע עד היום. כך עלה ממסמכים חדשים שהדליף אדוארד סנואודן, עובד קבלן לשעבר של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, אשר פורסמו בדר-שפיגל (Der Spiegel) הגרמני. המסמכים שפרסם העיתון מפרטים את עומק ורוחב הגישה שהיתה ליחידה סודית בסוכנות בשם TAO (ר"ת Tailored Access Operations, היחידה למבצעים בעלי גישה מותאמת אישית).

TAO נחשבת לקבוצת עילית בתוך ה-NSA, שמשימתה היא להשיג גישה למערכות מיחשוב זרות, בשם ההגנה על הביטחון הלאומי. פעילותה, כך דווח, נעה במנעד שבין לוחמה בטרור, מתקפות סייבר וריגול מסורתי. המסמכים של סנואודן חשפו עד כמה מגוונים הם הכלים העומדים לרשותה של TAO, ומפרטים איך אנשיה ניצלו את החולשות הטכניות של תעשיית ה-IT – לרבות אלו של מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו ו-וואווי (Huawei) הסינית, כדי לבצע מתקפות קיברנטיות באופן דיסקרטי ויעיל.

סיסקו הכחישה בעבר כי היא מסייעת לממשל האמריקני להשתמש בציוד שלה כדי לנהל פעולות ריגול. הגילויים החדשים הביאו לתגובה מצידו של מארק צ'נדלר, היועץ המשפטי של סיסקו. בפוסט בבלוג שלו הוא כתב בין השאר כי "אנו מצייתים לחוקי ארה"ב , כמו לאלה של מדינות רבות אחרות, המגבילות את היצוא ללקוחות וליעדים מסוימים… פגיעה בזכויות לגיטימיות לפרטיות של אנשים ומוסדות ברחבי העולם, מביאה לערעור האמון בענף שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים