השר שטייניץ: "הסייבר קריטי להגנת העולם החופשי"

"זהו ממד נוסף של מלחמה, לא פחות חשוב משדה הקרב הפיזי", אמר השר לענייני מודיעין בכנס סייבר שנערך בבאר שבע ● לדבריו, הקמת מערך הסייבר כרוכה באתגרים לא פשוטים: "עליו לספק הגנה טובה ומיידית לכוחות הביטחון, למערכת החשמל ולמערכת הפיננסית"

"הסייבר הוא ממד נוסף של מלחמה, והוא קריטי ליכולות של העולם החופשי להגן על עצמו מפני מתקפות. מדובר בממד לא פחות חשוב משדה הקרב הפיזי", כך אמר ד"ר יובל שטייניץ, השר לענייני מודיעין. שטייניץ דיבר בכנס הסייבר של מכללת סמי שמעון, שנערך היום (ב') במכללה בבאר שבע.

לדבריו, "לא פעם ולא פעמיים קיימתי דיונים ארוכים עם גורמים רלוונטיים בשב"כ ובסקטור הפרטי ונוכחתי לגלות שהסייבר הוא לא רק סיסמה, אלא צורך אמיתי. הסייבר דורש זיהוי רגישויות שאני, כשר, נדרש לתת להן מענה, כדי להגן על מדינת ישראל, בכלל זה על המערך הכלכלי והאזרחים שלה".

הוא אף ציין כי יש ללוחמת הסייבר חשיבות במצב מול איראן. "בימים האחרונים אנחנו עדים בפעם ראשונה למשבר בשיחות הגרעין בין חמש המעצמות לשלטון בטהרן. השיחות אמנם לא הסתיימו בפיצוץ רשמי, אבל מדובר במשבר קשה, שעלה כאשר החלו לעסוק בסוגיה המרכזית: העשרת הצנטריפוגות. אני מקווה שהמשבר מעיד שחמש המעצמות אכן מתעקשות על דרישותיהן. בכל מקרה, על ישראל להתכונן לכל התפתחות שלא תבוא, גם בתחום הסייבר", אמר שטייניץ.

השר לענייני מודיעין הוסיף כי בניית מערך סייבר בישראל כרוכה באתגרים לא פשוטים. "על מערך הסייבר לספק הגנה טובה, באופן מיידי, לכוחות הביטחון, למערכת החשמל ולמערכת הפיננסית. התחום עדיין בחיתוליו ואף אחד לא יודע איך תראה מלחמת הסייבר בעתיד, לכן צריך לשלב זאת עם השוק הפרטי", אמר.

הוא התייחס להקמת פארק ההיי-טק בבאר שבע, שכולל פעילות רבה בתחום הסייבר, ואמר כי "התפתחותם בעיר של התעשיות המתקדמות בכלל והסייבר בפרט מעידה על כך שהנגב מתפתח בצעדי ענק".

שטייניץ, יחד עם מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, ח"כ ד"ר אראל מרגלית, פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE – המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, ובכירים נוספים פתחו במסגרת הכנס בבאר שבע את המסחר בבורסה בתל אביב. בהמשך האירוע דנו בכירים בתעשייה, בממשלה ובכוחות הביטחון באיומי הסייבר על ישראל ובהזדמנויות שעידן הסייבר מביא למשק.

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים