יעל הטמיעה מערכת של טיבקו לאבטחת שירותי IT בבזק בינלאומי בפרויקט בהיקף מאות אלפי שקלים

המערכת מפקחת על מערך ההרשאות הארגוני, במסגרתו מוגדר איזה מידע ספקים ונותני שירותים חיצוניים מורשים לצרוך ומי צורך את המידע - וכל זאת בזמן אמת

יעל הטמיעה מערכת לניהול ואכיפה של שירותי IT בבזק בינלאומי. הפרויקט, מבוסס כלי טיבקו (TIBCO), החל בנובמבר 2013 ועלה לאוויר בימים אלה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על מאות אלפי שקלים.

טיבקו מיוצגת בארץ על ידי קבוצת יעל. המערכת תנהל מיליוני טרנזקציות בחודש.

המערכת מסייעת לבזק בינלאומי לנהל את מערך שירותי ה-IT בארגון בהיבטי אבטחת מידע. המערכת מפקחת על מערך ההרשאות הארגוני, במסגרתו מוגדר איזה מידע ספקים ונותני שירותים חיצוניים מורשים לצרוך ומי צורך את המידע – וכל זאת בזמן אמת.

"בשלוש השנים האחרונות השקענו משאבים רבים בבניית מאות שירותים ותהליכים עסקיים, המבוססים על ארכיטקטורה מוכוונת שירותים, SOA", אמר חיים חזק, מנהל מחלקת פיתוח ואינטגרציה בבזק בינלאומי, "תהליכים אלה כוללים הקמת לקוח חדש, רישום של לקוח למבצע, תהליכי מכירה ועוד. את התהליכים האלה מריצים במגוון פלטפורמות, כגון אתר השרות והמכירה החדש של בזק בינלאומי, אתר virtual nest – חנות הענן של בזק בינלאומי, כמו גם אפליקציות סלולריות ותהליכים אוטומטיים, מבוססי IVR".

לדבריו, "במסגרת תהליכים אלה, ספקים ונותני שירותים חיצוניים מתחברים למערכות שלנו וצורכים מידע. האתגר מבחינתנו הוא לשלוט ולהגן על המידע הרגיש הקיים במערכות שלנו ולנהל את מערך ההרשאות המורכב. המערכת שהטמענו היא מנגנון נוסף של אבטחת מידע בו בחרנו להשתמש, המונע את הסיכון בזליגת מידע השייך לתהליכים העסקיים של בזק בינלאומי – לידי אנשים שאינם מורשים לכך".

כיום מחוברות לפלטפורמה החדשה עשרות מערכות IT, וההיקף עתיד לגדול בכל פעם שיתווספו שירות או פלטפורמה חדשים. כבר היום, עוברות במערכת מיליוני טרנזקציות בחודש.

לדברי שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים ביעל, "המערכת שהוטמעה יצרה שכבת אבטחת מידע אחידה לכל התהליכים העסקיים של בזק בינלאומי. הפרויקט כלל תהליכים כמו רכישות מהאתר של החברה, שיחה עם נציג, ביצוע פעולה באמצעות מערכת אוטומטית או באמצעות הטלפון הנייד ועוד. באמצעות הכלי, כלל התהליכים בחברה מנוהלים בצורה אחידה ומאובטחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים