תוכן שיווקי
לקראת אירוע: “Master Your Business Application”

לקראת אירוע | מדוע יחידת המחשוב הארגונית צריכה כלי ניתוח ייעודיים ל-Big Data?

NessPRO , קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, תקיים ב-1 ביולי 2014 כנס שיתמקד בכלים המיועדים להביא שיפור מתמיד של ביצועי היישומים וחוויית המשתמש/לקוח בכל מקום ובכל עת. במסגרת הכנס תוצג מערכת של חברת Evolven שממחישה כיצד כלי Big Data ייעודיים לגופי ה- IT מביאים ערך משמעותי למטרות העסקיות של כל ארגון. הכנס, ששמו " Master Your Business Application " יתקיים באולם האירועים East, רח' קרמניצקי 12, תל אביב. NessPRO מתמחה ומובילה בשוק בנושא מתן פתרונות למנהלים ומנמ"רים.

20/05/2014 17:14

מאת: סשה גילנסון, מנכ"ל Evolven

יחידת המחשב הארגונית מסייעת כיום לעסקים למנף Big Data. יחד עם זאת, טכנולוגיית המידע ניצבת בפני אתגר Big Data משלה. כמות הנתונים גדלה עקב הדרישה הנרחבת לניהול ביצועי ישומים (APM), לוגים, תצורה, ואין-ספור נתונים מובנים ולא מובנים. זאת במקביל להתרחבות הכיסוי של כלים לניהול וכאשר סביבת המיחשוב הופכת להיות מורכבת יותר. אם בעבר ניתן היה להתעלם מחלק מהנתונים הללו ולנקוט בגישות מסורתיות, הרי שהיום ברור כי יחידת המחשב עלולה להיכשל בתפקידה אם לא תצליח להתמודד עם דרישות עסקיות למהירות תגובה ויעילות גבוהות יותר.

כלי ניתוח Big Data המוכוונים לניתוח פעילות של יחידות מחשב ארגוניות, ITOA (ר"ת IT Operations Analytics), נותנים הזדמנות לבצע לא רק שינוי אסטרטגי בדרך בה פועלת יחידת המחשב, אלא גם להפיק ערך אדיר לטובת המטרות העסקיות של הארגון.

Big Data פירושו תקלות גדולות
בעשור האחרון מנהלי המיחשוב עוסקים בנושאים תפעוליים קריטיים ומטבע הדברים גם בבעיות תפעוליות. המאמץ לאיתור המקור של בעיות ותקלות שונות הופך לקשה יותר, ככל שהמורכבות גדלה. יחידת המחשב מתמודדת עם מידע לא שלם המגיע מהררי לוגים, נתוני אירועים, פרמטרים של תצורה, מערכות APM, ומדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) המוגדרים ע"י יחידת המחשב.

גם גופים כמו אמזון (Amazon), אאוטלוק (Outlook) של מיקרוסופט (Microsoft), וגוגל (Google) סבלו בשנה האחרונה מהשבתות משמעותיות, שפגעו והכעיסו את המשתמשים ויצרו כותרות שליליות. בחודש אוגוסט 2013, הפסקת גוגל קצרה הביאה לצניחת התעבורה ברשת ב-40% וקטעה את שירותי גוגל – מ-Google Search דרך יו-טיוב (YouTube) ועד ל-Gmail.

ניתוח נתוני מיחשוב לצורך יעילות
מדוע יחידת המחשב זקוקה לכלי משלה ואינה יכולה להסתמך על כלי BI קיים? ניתוח (analytics) אינו רק עיסוק בכריית נתונים, אלא גם יצירת תובנות. דבר זה דורש הבנה בתחום וידע על מנת להשיג תוצאות טובות יותר ולהבטיח ביצועים.

באמצעות היכולת לאסוף ולנהל כל ביט של נתוני מיחשוב (מדדי ביצועים, ניטור נתונים, שינויים, אירועים, טופולוגיה, לוגים ונתוני מכונה), כלי ה- ITOA (ר"ת IT Operations Analytics) יכולים לספק תובנה מלאה לסביבות מיחשוב, דבר המאפשר התאמה קלה וניתוח קונטקסטואלי של סיכונים. ניתוח של מיליוני או מיליארדי שינויים יומיים, התראות ביצועים, אירועי מכונה בקבצי יומן, ונתונים מובנים ולא מובנים אחרים ממגוון רחב של מקורות, מאפשר ליחידת המחשב להתמודד עם נפח, מהירות, ומגוון רחב של big data ולקבל תובנות לגילוי מוקדם של בעיות פוטנציאליות.

IT Operations Analytics מעצים את יחידת המחשב
בעולם המשתנה במהירות, יש לפתור בעיות לפני התרחשותן. כלים בתחום ה-IT Operations Analytics מתמקדים באופן אוטומטי בפעילויות המיחשוב, בהיבט של אירועים רלוונטיים בעלי סיכון גבוה במערכות עסקיות ובסביבות המיחשוב המארחות אותן. לדוגמא, ישנן טכנולוגיות בתחום ה-ITOA (ר"ת IT Operations Analytics), המדגישות באופן אוטומטי שינויים המיושמים על שכבות שונות של סביבות מיחשוב, ושיכולות ליצור השפעה שלילית על ביצועים, זמינות או אבטחה של המערכות העסקיות הקריטיות. כלי ניתוח מודרניים אלו מספקים תובנות מעשיות בקונטקסט הניתן להבנה קלה, דבר המאפשר ליחידת המחשב לזהות בפשטות בעיות פוטנציאליות ולמנוע אותן במהירות לפני שהן יכולות לגרום להשפעה שלילית.

כלי ITOA מזהים בעיות מהר יותר, דבר המאפשר למקצועני יחידת המחשב את הדברים הבאים:
•    למידת התנהגות תפעולית רגילה בסביבות המיחשוב, ובכלל זה התנהגות כוללת של המדדים
•    זיהוי סיכונים עוד לפני שהפכו לתקלות
•    זיהוי השפעות שירות שאינן ניתנות לזיהוי על ידי ספים קבועים בלבד
•    התיחסות לניתוח שורש הבעיה ע"י סימון ה"חשודים" הסבירים ביות.
•    הפחתת התרעות שווא יקרות הצורכות זמן

אירועים קרובים