גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס: "אנחנו קשובים לעובדים – הם הנכס שלנו"

נס טכנולוגיות אמנם פיטרה באחרונה עשרות עובדים, אולם דנציג טוען שההנהלה עושה מה שהיא יכולה כדי להיות קשובה לאלה שנשארו ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על התחום החדש אותו הוא מנהל ומסביר מדוע עבר מעולם הסטארט-אפים והאקזיטים הנוצץ לחברה גדולה וממוסדת כמו נס

אחת המגמות הבולטות בשוק בשנה האחרונה היא הניסיונות של עובדים להתאגד. עשרות אלפי עובדים מענפים שונים התאגדו באחרונה בארגוני העובדים השונים, ובעיקר בהסתדרות, כדי להבטיח את זכויותיהם. ענף ההיי-טק לא שונה מהיתר, אם כי המגמה בולטת בו פחות – כנראה בגלל השכר והתנאים הטובים יותר באופן יחסי מאשר בענפים אחרים במשק.

אחת מאותן חברות בענף בהן יש ניסיון התאגדות היא נס טכנולוגיות. בהסתדרות טוענים כי יותר משליש מעובדי החברה הצטרפו אליה ומבקשים לנהל עם ההנהלה משא ומתן על הסדר קיבוצי. בניגוד לחברות אחרות, נס לא פסלה את הבקשה.

"אנחנו קשובים לעובדים וממוקדים בהם", אומר גיא דנציג, המשנה למנכ"ל נס. "אני מנהל הרבה מאוד מפגשים עם עובדים והם אומרים לי שהצבע חוזר להם ללחיים. בשני מפגשים של שולחנות עגולים עובדים אמרו לנו שהם מרגישים מצוין שהם עובדים בנס. קיבלנו על הטיפול שלנו בנושא שבחים מההסתדרות".

לדבריו, "כשהתחילה ההתאגדות אמרנו בהנהלה שאצלנו לא יהיו מראות כמו בארגונים אחרים, מאחר שהעובדים הם הנכס המרכזי שלנו ולכבד אותם זה ה-DNA שלנו. התחלנו תהליך של פגישות עם נציגי ההתאגדות ונמשיך לנהוג בה בהוגנות ובכבוד. החברה, העובדים והביטחון התעסוקתי חשובים לנו. כשהעובד מרוצה – הלקוח מרוצה".

אתה אומר שהחברה קשובה לעובדים, אבל בזמן האחרון פיטרתם עשרות מהם
"היינו חייבים לבצע מהלכי התייעלות ועשינו את כל מה שניתן כדי לא לפגוע בעובדים. קיצצנו בשכר המנהלים כדי שלא ילכו הביתה עוד עובדים. מדובר במהלכים מאוד לא פשוטים, נאלצנו להיפרד מחברים".

דנציג טוען כי הביטחון התעסוקתי של העובדים חשוב לנס. "אנחנו משקיעים הרבה מאוד בתהליכי ניוד פנימיים, לפתוח לעובדים שממצים תפקידים שלהם אופציות קידום. המדיניות שלנו היא שכשעובד מסיים פרויקט, עושים בדיקה כדי לראות האם אנחנו יכולים להכניס אותו לפרויקט אחר".

ובכל זאת, עובדי נס מנסים להתאגד. מדוע להערכתך?
"יש בשוק לחץ מאוד כבד, יש גלי פיטורים של עובדים בחברות שונות. כנראה שהם רואים את זה וחוששים, ובגלל זה מנסים להתאגד".

דנציג מונה לתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל הפתרונות העסקיים של נס לפני כחצי שנה. הוא בן 43, נשוי להדר ואב לשלושה ילדים בגיל ההתבגרות. יש לו ניסיון רב בהיי-טק – הן מקצועית והן אקדמית. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות – שניהם מאוניברסיטת בר אילן. דנציג, סגן אלוף במילואים, החל את דרכו בממר"ם ושירת במגוון רחב של יחידות מיחשוב בצה"ל, בהן בחיל האוויר. לאחר שהשתחרר בשנת 2000 הוא היה בין מקימי הסטארט-אפ Mobile economy, שעסק בפתרונות לתחום הסלולר. משם הוא עבר לנס.

מדוע עזבת את עולם הסטארט-אפים והאקזיטים לטובת חברה גדולה וממוסדת כמו נס?
"התעייפתי מהנסיעות הרבות לחו"ל והחלטתי שאני הולך לכיוונים אחרים. הכרתי את נס, שהייתה ספק שלי בסטארט-אפ, בעיקר את רביב צולר (לשעבר מנכ"ל נס וכיום מנכ"ל ביטוח ישיר) ואת שחר אפעל (המנכ"ל הנוכחי של נס), ולפני 10 שנים החלטתי להצטרף אליה".

בין היתר, דנציג ניהל את מיקור-החוץ הטכנולוגי של yes ואת חטיבת מיקור-החוץ של נס. "בחמש השנים האחרונות רשמתי כמה ציוני דרך כחבר הנהלת נס: הייתי CDO, אחראי על המיזוג של גילון ועל הקמת פעילות ברקליס בישראל. זאת הייתה הפעם הראשונה בה גוף פיננסי מחו"ל בוחר בישראל לפעילות ה-Offshore שלו. ברקליס בחרו את נס, לאחר תחרות קשה עם מטריקס. ניהלתי גם את מגזר התעשייה, השירותים, ההיי-טק והטלקום, והתפקיד המשמעותי ביותר היה סמנכ"ל מכירות. בפעם הראשונה היה בנס ניהול מכירות מרכזי אחד, לכל התחומים. בתקופתי זכינו בעסקאות בולטות בתע"ש, במכתשים אגן, ברדימיקס ובשירותי בריאות כללית, ובפרויקטים נוספים במגוון רחב של עולמות".

"היינו חייבים לבצע מהלכי התייעלות ועשינו את כל מה שניתן כדי לא לפגוע בעובדים". גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס. צילום: פלי הנמר

בנובמבר האחרון חל בנס שינוי מאוד משמעותי: שחר אפעל החליט "לחזור הביתה" ולהיות מנכ"ל החברה, ודנציג מונה כמשנה לו. "נס עברה תקופה לא פשוטה. תחלופה של שלושה מנכ"לים בשנה היא לא דבר טריוויאלי", הוא אומר. "לכן, החזרה של שחר היא בעלת ערך עצום כפול: הוא חזר הביתה והביא עימו שחר של יום חדש, ושחר הוא בן אדם שמכיר את השוק ואת הצרכים, ומאמין בחברה. זה שינוי מאוד חיובי".

יחד עם המהלכים הפרסונאליים ביצעה החברה שורה של שינויים בפעילות. "השינוי המרכזי הראשון, שמגיע מתוך רציונל של מיקוד בלקוח, היה איחוד גופי המשלוחים והמכירות, כדי לקצר את זמן ההגעה של המוצרים לשוק ולהתאים את זה לצרכים הנוכחיים של השוק", לדברי  דנציג. "בנוסף, ביצענו מהלכי התייעלות לא פשוטים במטה ובמכירות. נפרדנו מחברים. עשינו זאת על מנת לדאוג לנס, אבל בראש ובראשונה ללקוחות. כמו כן, יש לנו כיום שלוש זרועות: NessPro, גוף הפצת המוצרים הגדול ביותר בישראל ב-IT, קו מיקור-החוץ, שמוביל את שוק ה-OS, ותחום הפתרונות העסקיים, שנמצא תחת ניהולי. מדובר בצוות שהמומחיות שלו היא לזהות את הערכים הנוספים של מוצר ולתת את הערך ללקוחות".

ספר קצת על תחום הפתרונות העסקיים בנס
"מדובר בגוף חדש ולא לחינם בחרנו לו את השם הזה. הוא מאגד מספר קווי עסקים בתחומים מסוימים שאנחנו מתמחים בהם, ויחד עם קבוצת המוצרים וקו מיקור-החוץ אנחנו נותנים מענה שלם ללקוח.

נס היא החברה הכי גדולה בארץ בהטמעות סאפ (SAP). אנחנו אלה שמביאים את הפתרונות שלה ראשונים ומשלימים אותה ב-ERP ובעוד מגוון רחב של פתרונות פיננסיים. הקו השני הוא ה-System Development. יש לנו הרבה מאוד פתרונות בעולם הפיננסי ולקוחות רבים שאנחנו עושים עבורם פרויקטי פיתוח ואינטגרציה. נס גילון פועלת בעולם ה-BI ואנחנו נכנסים חזק מאוד ל-Big Data ול-Analytics. אנחנו יוצרים פתרון מקצה לקצה. בנוסף, באחרונה חברנו לחברה בתחום בדיקות המובייל בענן".

על המתחרים דנציג לא מרבה במילים ורק אומר: "אני מעדיף להתעסק בנו ולראות איפה אנחנו טובים. אני מכבד את כל המתחרים. הלקוח יחליט".

מהי האסטרטגיה של נס לתקופה הקרובה?
"נמשיך להתמקד בשני דברים: בלקוחות, וזה אומר לדאוג לספק להם שירות טוב ולהקדים לזהות צרכים עתידיים שלהם, כדי להקדים ולהציע להם פתרונות. בנוסף, נמשיך ונתמקד בעובדים – לדאוג איך הם יהיו הכי טובים ויביאו את הערך הכי טוב ללקוחות".

לסיכום, אומר דנציג שהשתנות וחדשנות הן בין הדברים החשובים ביותר בשוק: "כיום, כולם מסתכלים איך להיות יותר זריזים, ממוקדים. הגבינה זזה לכולם כל הזמן. מי שממשיך לעשות היום את מה שעשה אתמול לא מבין שלמעשה הוא הולך אחורה. מי שישכיל, בכל השווקים ובייחוד בענף שלנו, לחשוב שונה, לחפש ולמצוא איך הוא מייצר ערך לחברה שלו – יצליח. החיבור בין ה-IT לביזנס הוא הדבר".

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    דנציג מנהל איכותי רב מימדי. מהכרות קרובה, כל פיטורין מכאיבים לו והוא נלחם להביא ליעול תהליכים תוך מינימום פיטורין. גיא ניהל ומנהל את המשבר במקצוענות ברגש וללא שינה. כל שניה בחייו היא נס ועובדייה. נס בהובלת גיא תגיע רחוק והעובד הזוטר לא תמיד רואה את המאבק התמידי של ההנהלה להשגת המטרות העסקיות. מגיע לו את כל הקרדיט שבעולם!

  2. עובד נס

    רגשות מעורבים... מצד אחד, דנציג הוא מנהל איכותי שיודע לדאוג לעובדים. בנוסף, בתור עובד ותיק אני יודע שכבר כמה שנים יש לחץ מאוד חזק על מנהלים לא לגייס עובדים חדשים אלא לקלוט עובדים שהתפנו מפרויקטים אחרים - לא רוצים לפטר עובדים. מצד שני, החברה בשנה האחרונה מפטרת ומקצצת בלי רחמים, זה שקר גס לומר שהצבע חזר ללחיים של העובדים.

  3. עובד נס

    עוד אחד מהגזע הלבן שנמצא למעלה

  4. עובד נס

    חברת נס מאוד קשובה לעובדים שלה ולחלומות שלהם. עד כדי כך, שבאחד החגים העובדים קיבלו שי מרשים: 1. ציפית לכרית - על מנת שהעובד ישן עליה ויהיו לו חלומות פז 2. מחברת "חלומות" - כשיתעורר העובד ויזכר בחלום המתוק שלו, אזי הוא מייד יכתוב זאת במחברת ואז ירוץ לספר למנהלים בנס כמה טוב לו בחיים. (כן כן , קשה להאמין..)

  5. MJ

    בתור אחד שהיה ברוך שפתרנו. חברה מנצלת עובדיה. פשוט פשוט יש לנקד את המילה נכס ואז המבין יבין. חברה המנצלת עובדיה ודואגת כל הזמן להוריד לעובד את השכר והמוטיבציה.

  6. אמיר

    להתרחק כמו מאש מחברת נס, גם אני הייתי למשך למעלה משנה אחד מעובדי הקבלן שלה, אני מבטיח לכם שהרגשת הבדידות בצבא נראתה מצחיקה ביחס לתקופה בנס. אוסיף לכך אי עמידה בהבטחות לעובד ועוד. ״שומר נפשו ירחק״

  7. עובדת בהווה

    אכן שנה לא פשוטה, אבל בהחלט מרגישים את השינוי והרוח החדשה. ורק שנמשיך כך.

  8. לשעבר וטוב שכך

    ״העובדים הם נכס״... מס שפתיים שלא עומד מאחוריו שמץ של אמת. תבדקו כמה תביעות סרק (או לצורך הפחדה) הגישו נס נגד עובדים שלהם.

  9. רון

    יצא לי לעבוד מולו. איש איכותי מאין כמותו. ישר, אמין, מקצוען אמיתי. אדם שאצלו מילה היא מילה והשמיים הם הגבול... רק מילים טובות שאת כולן הוא הרוויח ביושר

  10. יולי אדלשטיין

    קישקוש מארץ הקישקושים, הדבר המרכזי שמנהלים בנס לומדים הוא לפטר את העובדים ובאותה נשימה לומר שהעובדים הם נכס. העובדים בנס לא נכס ולא בבלאט, החברה שמפטרת הכי הרבה עובדים היא נס. ברגע שהסתיים פרוייקט מיד עפים כל העובדים בו הביתה ובפרוייקט הבא יש גיוס חדש.

אירועים קרובים