הקטר שיוביל את הנגב לצמיחה כלכלית וחברתית

נשיא המדינה, שמעון פרס, חזה אתמול (ב') במימוש נוסף של חזונו של דוד בן גוריון: פארק ההיי-טק בבאר שבע ● יחד עם הקמת עיר הבה"דים בנגב, מדובר בדברים ישראליים-ציוניים הרבה יותר מזכייתה של מכבי תל אביב בגביע אירופה בכדורסל

בירת הנגב, באר שבע, אירחה אתמול (ב') שני אירועים חשובים בתחום ההיי-טק, שכרגיל במקומותינו – לא תואמו ביניהם.

במכללת סמי שמעון נערך כנס מרכזי בנושא סייבר בהשתתפות השר לענייני מודיעין, ד"ר יובל שטייניץ, ובכירים אחרים. לא הרחק משם ערך נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקור בפארק ההיי-טק של באר שבע. פרס אמר ש-"רק ההיי-טק יכול להציל את המזרח התיכון" וש-"צפויה התפתחות עצומה בתחום ברגע שנפסיק להסס בעניין השלום".

ההיי-טק מוגדר מזה שנים כקטר שיכול להוביל את המשק לשגשוג. בכך אמנם אין חדש, אבל מימושו של החזון תלוי בגורמים רבים הקשורים במצב הכלכלי, הפוליטי והחברתי. לעומת זאת, הפיכת ההיי-טק לקטר שיהפוך את הנגב לאחד המרכזים היותר חשובים בישראל היא משימה שתלויה אך ורק בנו, במקבלי ההחלטות שלנו וכמובן, באנשי התעשייה.

פארק ההיי-טק כורך בתוכו את כל המרכיבים שבאים לידי במושג סטארט-אפ ניישן שהעולם הדביק לנו, ובצדק. פרס, כמו רבים אחרים, יודע היטב עד כמה מטבע הלשון הזו יכולה להיות מנוף כלכלי ומדיני לישראל, אם רק נקבל את ההחלטות הנכונות.

החזון של בן גוריון
הקמת הפארק בנגב היא חלק ממימוש חזון ידוע של דוד בן גוריון, שאמר: "ישנה משימה אחת שאינה רגעית וחולפת, והיא יישוב הדרום והנגב. נוכל לה אם נשתמש בשתי התכונות הייחודיות לנו: חלוציות ומדע". בביקורו אתמול בבירת הנגב זכה פרס לראות את החזון של "הזקן", שהוא עצמו היה בין עוזריו ואנשי אמונו, קורם עור וגידים.

בכנס במכללת סמי שמעון נעשתה היסטוריה קטנה: השר שטייניץ, מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, ח"כ ד"ר אראל מרגלית, איש עסקים ויזם בעצמו, ונשיא המכללה, פרופ' יהודה חדד, פתחו את יום המסחר בבורסה בתל אביב דווקא מבאר שבע. זאת עוד הוכחה לכך שסייבר והיי-טק הם לא רק טכנולוגיה אלא גם בסיס מצוין לעשיית עסקים. זה גם מוכיח שהבורסה של תל אביב היא גלובלית ולא חייבים לפתוח את יום המסחר בה דווקא מאחד העם.

השמחה הקטנה של ירוחם
בשעה שהבכירים ביקרו בבאר שבע נערך אירוע ראוי לציון נוסף באזור הדרום: שמוליק ריפמן, מנכ"ל המועצה האזורית שער הנגב, חתם על הסכם עם מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם, לפיו עיר הבה"דים, לכשתוקם, תהיה תחת תחום השיפוט של עיירת הפיתוח. מדובר בשטחי נדל"ן ענקיים שיזרימו כסף רב לקופת המועצה שלה – הן ממיסים שצה"ל ישלם והן מאחר שחלק גדול מהמשרתים בה יגור באזור.

בפארק ההיי-טק בבאר שבע ובעיר הבה"דים בין המועצה האזורית שער הנגב לירוחם יש הרבה יותר אלמנטים ישראליים-ציוניים מאשר במכבי תל אביב בכדורסל, שאת זכייתה בגביע אירופה חגגו אתמול בכיכר רבין בתל אביב. שחקניה הזרים הם אלה שהביאו לנו את הכבוד והתהילה, בעוד שבפארק הבאר שבעי ובעיר הבה"דים אלה שעושים ויעשו זאת הם, על פי רוב, ישראלים גמורים.

השורה התחתונה: הקמת פארק ההיי-טק בבאר שבע ובניית עיר הבה"דים הם הקטר החדש של ההיי-טק, שיוביל את הנגב לצמיחה כלכלית וחברתית, אם רק לא יפריעו לו לדהור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים