נציב קבילות החיילים: "על צה"ל לשים את ההתמודדות עם הרשתות החברתיות בעדיפות ראשונה"

הנציב ציין שצה"ל טיפל בצורה לקויה בפרשות כמו דוד הנחלאווי וצילומי הסלפי של חיילים בפייסבוק בהם כתבו שיסרבו פקודה לפנות התנחלויות ● קבילות שהגישו חיילים לנציב מעלות שמפקדים מחטטים בטלפונים הניידים של הפקודים שלהם ומעדיפים לתקשר איתם בווטסאפ ולא פנים אל פנים

מפקדים בצה"ל מחטטים בטלפונים ניידים של חיילים שלהם ומעדיפים לשלוח הודעות בווטסאפ (WhatsApp) מאשר לתקשר פנים אל פנים – כך עולה מדו"ח נציב קבילות החיילים של צה"ל, שפורסם היום (ד'). בנוסף, העביר הנציב ביקורת על ההיערכות החסרה של הצבא, לדבריו, להתמודדות עם הרשתות החברתיות וקרא לו לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות.

קבילות שהגישו חיילים לנציב, אלוף (מיל') יצחק בריק, מעלות כי המפקדים חיטטו בטלפונים הניידים של החיילים על מנת למצוא הוכחות להתנהגויות אסורות. הנציב ציין כי בעקבות עבודת מטה הוא יעביר המלצות לפיקוד הצה"לי ש-"יתורגמו למדיניות שלפיה ייאסר על מפקדים לקחת ולחטט בטלפונים הסלולריים של החיילים שלהם".

אלוף (מיל') בריק התייחס גם לפרשת דוד הנחלאווי ולסירוב שעלה ברשתות החברתיות לפנות התנחלויות וציין כי גיבש המלצות שהועברו לצבא כיצד להתמודד עם המדיה החדשה – אולם הן לא יושמו כהלכה. "העברתי את ההמלצות כדי שהחגיגה תיפסק והצבא הוציא הנחיות אבל זה לא מספיק. עובדה שזה ממשיך לקרות. צריך להעניש במקרה הצורך ועל הצבא לשים את הנושא בעדיפות ראשונה", אמר הנציב.

36% מהקבילות ב-2013 נסבו סביב יחסי מפקד-פקוד, כולל מקרי אלימות, ו-14% מהן עסקו בענייני רפואה. נושאים בולטים נוספים הם תלונות של צעירים שמועמדים לשרת בצה"ל ושל מילואימניקים, וקבילות בנושאים שקשורים בתשלומים ובתנאי שירות. 60% מכלל הקבילות נמצאו מוצדקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים