ברודקום מקימה מרכז פיתוח בנצרת; תעסיק עשרות עובדים

המרכז יוקם בתוך מספר חודשים וצפוי לתרום להעלאת ההעסקה של ערבים בהיי-טק הישראלי ● הוא מצטרף לשבעה מרכזים נוספים שמפעילה החברה בישראל

ברודקום

ברודקום (Broadcom) תקים מרכז פיתוח בנצרת וצפויה להעסיק בו עשרות עובדים ערבים ויהודים מהצפון. המרכז יוקם בתוך מספר חודשים בפארק התעשייה בעיר, אותו הקים סטף ורטהיימר.

ענקית השבבים האמריקנית מעסיקה בישראל כ-800 עובדים – במתחם Airport City בקריית שדה התעופה, בבניין אלקטרה בתל אביב, בהרצליה, ברעננה וביקום. בכך מהווה ישראל את אזור הפיתוח השלישי בגודלו של ברודקום, אחרי ארצות הברית והודו.

בין השנים 1999 ל-2012 רכשה ברודקום כ-50 חברות, רובן סטארט-אפים קטנים. עם זאת, היו ביניהן גם רכישות ענק, דוגמת זו של נט-לוג'יק תמורת 3.7 מיליארד דולר. ברודקום ביצעה 11 רכישות של סטארט־אפים ישראליים בתחום השבבים, כאשר הגדולה שבהן הייתה במרץ 2012, אז קנתה את ברודלייט תמורת 230 מיליון דולר. מרכזי הפיתוח של החברה בארץ עוסקים בתחומים שונים וכולם תוצאה של רכישות. האחראי על רכישותיה של ברודקום בארץ הוא ד"ר שלמה מרקל, לשעבר קצין טכני בכיר בחיל הים וכיום סגן נשיא בכיר בחברה ומנהל הפיתוח העסקי-אסטרטגי שלה.

בשנתיים האחרונות הפכה נצרת למוקד השינוי בקשר לתעסוקה בהיי־טק במגזר הערבי. לפי נתוני צופן, עמותה העוסקת בקידום העסקת ערבים בענף, מספר משרות ההיי־טק בעיר עלה מ-30 בלבד ב-2008 ליותר מ-500 כיום ומספר החברות הפועלות בה גדל מאחת בלבד ל-12. כ-30% מהמועסקים הן נשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים