שיתופיות בעידן המובייל – אתגרים ופתרונות

קשה עד בלתי אפשרי לארגונים להצליח בלי שיתופיות פנים ארגונית, בפרט בסביבה דיגיטלית ● הטכנולוגיה - וכמובן, בני האדם והתרבות הארגונית - נחוצה כדי להבטיח את קיומה

שיתופיות פנים ארגונית היא אחת מאבני היסוד שבעזרתן ארגונים מבססים את היכולת שלהם להצליח ולבדל את עצמם בתחרות. האתגר הזה נעשה קשה יותר ויותר ככל שהסביבה הארגונית פונה לעולם הדיגיטל, המאופיין בסביבת עבודה מבוססת מובייל ומשתמשת בכלים שאמורים לשמר את השיתופיות במידע בין העובדים והלקוחות. מסתבר שהמעבר מהשיתופיות במונחים המוכרים עוד מעידן ה-PC לעולם הדיגיטלי אינו מובן מאליו, כי הכלים והתרבות הארגונית לא תמיד מתאימים לכך.

אנליסטים מגרטנר (Gartner) שהשתתפו בשולחן עגול שנערך לא מכבר בנושא זה ניסו לתת תשובה לשאלה מדוע זה הולך קשה כל כך? מדוע עסקים נכשלים לתת מענה לאתגרים של כוח אדם טוב יותר שיהיה מסוגל לעבוד בצורה טובה וגם להיות פרודוקטיבי יותר?

ראשית, יש את העניין המנטאלי, שאמנם לא נחקר מדעית אבל סביר להניח שאפשר להסכים לו: כאשר מדברים איתנו על שיתופיות, אנחנו נוטים לקחת דוגמה מהחיים הפרטיים שלנו. הרבה יותר קל לנו לשתף מידע בסלולר שלנו, בשיחות בעל פה עם מקורבינו ועוד. אולם, מה קורה כשזה מגיע לשיתופיות בארגון? אחד המרכיבים הוא הטכנולוגיה, הכלים שהעובדים משתמשים בהם, שאינם מותאמים לקצב הדיגיטלי המהיר.

כתוצאה מכך, עובדים רבים זונחים כלים חדשים שמעמידים לרשותם, כולל אפליקציות אינטראקטיביות, או לפחות לא מנצלים אותם בצורה היעילה הנדרשת.

סקר עדכני של גאלופ מראה כי רק 14% מהעובדים עסוקים כל הזמן שלהם בעבודתם הישירה. היתר נאבקים עם הכלים הלא מתאימים או עוסקים בדברים אחרים. מומחי גרטנר רואים בכך סכנה גדולה שיכולה לאיים על שלמות העסק.

משתתפי השולחן העגול אמרו שקיים קשר הדוק בין עובדים, לקוחות פרטיים ועסקים, אבל אם מאגרי המידע של חברה לא זמינים לאחד משלושת הגורמים הללו, המכונה הגדולה הזו ששמה ארגון לא תעבוד ולא יהיה שום ערך מוסף לכלים.

המובייל וחדירתו לארגון טרפו את כל הקלפים בכל מה שקשור לשיתופיות בתוך הארגון ויצרו עולם מושגים חדש בכל מה שקשור לרשתות חברתיות, ענן וכמובן המידע.

עד 2017 גרטנר צופה כי מדי שנה יוצאו לשוק שלושה מיליארד רכיבים חדשים. מחקר אחר שלה מראה כי 60% מהארגונים כבר מיישמים BYOD, דווקא מתוך ציפייה להיות שיתופיים, אבל האתגרים בעניין זה גדולים. נתונים אחרים מראים ש-45% מהמנמ"רים מצפים לקבל תמיכה חזקה יותר בתחום ה-BYOD ויותר ממחצית מהם מצפים ליותר שיתופיות. בתוך שנתיים, גרטנר צופה שיותר מ-300 מיליארד אפליקציות יורדו לצורך שימוש במובייל. זו עוד הוכחה שהעסקים הולכים להיות דיגיטליים. אבל בזה זה לא נגמר: עד השנה הבאה, כל רכיב נייד יהיה מקושר לפחות לחמש אפליקציות בענן או אפליקציות שיתופיות.

כך או כך, התובנה החשובה היא ששיתופיות אינה רק טכנולוגיה. היא תלויה בבני האדם, בעובדים ובתהליכים הארגוניים, אבל ללא הטכנולוגיה המתאימה, יהיה לה קשה להתקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים