גוגל תפסה את מקום אפל בראש דירוג המותגים השווים

שליש משווי המותגים הם מענף הטכנולוגיה, וחברות האינטרנט וה-ICT מהוות חמישית ממספר המותגים

גוגל (Google) הדיחה את אפל (Apple) ודורגה במקום הראשון בדירוג המותגים בעלי הערך הרב ביותר, כך על פי רשימת מאה המותגים של BrandZ שפורסמה אמש (ד').

שווי המותג של ענקית החיפוש צמח ב-40% בשנה החולפת ועומד על 159 מיליארד דולר. על גוגל נכתב כי "הם מספקים חדשנות, שמים את המידע המאורגן בקצות האצבעות של המשתמשים. הם מרשתים אלחוטית את העולם, מפתחים את Google Glass, נכנסים לעולם פורץ הדרך של מיחשוב לביש ועושים דברים עצומים, מה שעוזר למיצוב המותג ולתפיסתם כפורצי דרך. בנוסף, הם עושים דברים קטנים ומשמחים, כמו שינוי יומיומי של הנושא והאיור בדף החיפוש".

אפל אחזה בתואר בשלוש השנים האחרונות. שווי המותג שלה ירד ב-20% ועמד על 148 מיליארד. על אפל נכתב כי "החידושים שלה הם בגדר התפתחות ולא מהפכה, כבעבר".

יבמ (IBM) שמרה על מקומה השלישי בטבלה, עם ירידה של 4% בשווי המותג שלה, וערך מותג של 108 מיליארד דולר. רביעית דורגה מיקרוסופט (Microsoft). הענקית מרדמונד עלתה למקום זה מהמקום השביעי בשנה שעברה, ולה שווי מותג בן 90 מיליארד דולר – נתון המשקף עלייה של 29%. חמישית דורגה מקדולנדס (McDonalds) ולאחריה – קוקה קולה (Coca Cola). שביעית דורגה ויזה (Visa), ולאחריה – AT&T. תשיעית דורגה מרלבורו (Marlboro). את העשירייה הראשונה סוגרת אמזון (Amazon), לה זו פעם ראשונה בעשירייה זו. בשנה שעברה דורגה ענקית המסחר המקוון במקום ה-14. לאמזון שווי מותג של 64 מיליארד דולר, נתון המשקף עלייה בת 41%.

שווי כלל מאה המותגים צמח ב-310 מיליארד דולר השנה ועומד במצטבר על 2.9 טריליון דולר. זהו קצב הגידול הגבוה ביותר – של 49% – מאז 2008, תחילת משבר הכלכלה העולמי. שליש משווי המותגים הם מענף הטכנולוגיה, וחברות האינטרנט וה-ICT מהוות חמישית ממספר המותגים.

המותג השני בהיקף הצמיחה שלו היה פייסבוק (Facebook). שווייה של הרשת החברתית גדל השנה ב-68% ועמד על 35.7 מיליארד דולר. בין שמונת המותגים החדשים שנוספו השנה – טוויטר (Twitter), לינקדאין (LinkedIn), ופייפאל (PayPal). יאהו! (Yahoo!) נכנסה לדירוג בשנה שעברה ועלתה שוב השנה לערך של 14.2 מיליארד דולר, נתון המשקף צמיחה של 44%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים