PORTÉGÉ Z930-150: מעל ומעבר לטאבלט, אבל עם מקלדת ועכבר ועושה את העבודה

האולטרה-בוק החדש של טושיבה מספק הנדסת אנוש, עיצוב ויכולות טובות ובשורה התחתונה בהחלט שווה

אם תשאלו אנשי עסקים מהשורה, אלו שרגילים להשתמש במחשב הנייד שלהם בחיי היום היום, הם יתקשו לראות בטאבלט, אפילו כזה שמבוסס על חלונות, תחליף אמיתי למחשב שלהם: השילוב של עוצמת מחשוב, מקלדת אמיתית, משטח השליטה (העכבר), ומגוון רחב של יציאות שלא קיימים בטאבלט, מעניק ערך רב לטובת המחשב. עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון היא שסביבות האנדרואיד וה-iOS הן סביבות שמיועדות לעבודה עם יישום אחד בלבד בכל פעם בעיקרון, כשהוא פועל על חלון מלא. במחשב PC, ולא משנה אם הוא מבוסס עם חלונות או על לינוקס, אפשר לפתוח מספר חלונות במקביל בקלות, לעבודה עם מספר יישומים. אמנם לאחרונה מתחילים לראות גם בטאבלטים אפשרות לעבודה עם שניים או שלושה חלונות במקביל, אבל זה עדיין רחוק מהגמישות שמציעה סביבת ה-PC.

במקביל, קשה לומר שמהלך של אינטל (Intel) להגדרת קטגורית מחשבי האולטרה-בוק צלח לחלוטין. אבל עם זאת, אין ספק שהשילוב של מעטפת דקיקה, עם כוח עיבוד סביר ומעלה וזמן עבודה הוא שילוב מנצח עבור איש עסקים שמרבה להסתובב עם המחשב שלו. מספיק להביט ב-PORTÉGÉ Z930-150 של טושיבה (Toshiba), הדור השלישי של המחשבים העסקיים הדקיקים של מבית החברה הזו, כדי לראות עד כמה זה טוב: עם עובי של 15.9 מ"מ מאחור ו-8.9 מ"מ מקדימה ועם משקל של 1.12 ק"ג בלבד, הוא מציע מעל ומעבר לכל מה שמציע טאבלט בגודל פחות או יותר דומה עם מקלדת אמיתי ועם עכבר.

גם העיצוב של המחשב מושך את העין בזכות השילוב של מתכת מסוגסגת עם פלסטיק אפור שמקיף את המקלדת השחורה שמספקת יכולת עבודה נוחה ואת משטח העכבר הגדול למדי שגם מגיב היטב לביצוע מחוות שונות, וללחיצות מהירות.

כמו כן קשה שלא לאהוב את העובדה שחלק גדול מהיציאות ממוקם מאחור, ואלו היציאות שלא ממש זקוקים להם כשנמצאים בשטח, אלא רק כשחוזרים למשרד ומתיישבים ליד שולחן העבודה. ההצבה של מחבר ה-VGA לחיבור מסך רגיל, החשמל, יציאת ה-HDMI למסך מתקדם יותר ושתי יציאות USB, מבטיח שהכבלים שלהם לא יפריעו מהצדדים ללא צורך. ואם רוצים לחבר התקן חיצוני ולא רוצים לחבר אותו לאחד מהחיבורים הצדדיים, אז מסובבים לרגע את המחשב כדי להפנות לא מול העיניים את החלק האחורי, מחברים, ומסובבים חזרה וזהו. בסך הכל פחות מחצי דקה בחיים.

היתרון הגדול של מחשב נייד על פני כל טאבלט שהוא, כרגע לפחות, הוא גודל המסך. ה-PORTÉGÉ Z930-150 מגיע עם מסך 13.3 אינץ' מציע בהירות צפייה גבוהה ומצופה בחומר נגד שיקוף, והשילוב בין השניים מאפשר לעבוד איתו גם בחוץ מבלי שיהפוך למראה מוחלטת בשמש. הרזולוציה היא 1,366×768 פיקסלים, רזולוציה סטנדרטית במחשבים מסוג זה.

את עוצמת העיבוד שלו מקבל המחשב ממעבד Core i5-3437U vPro של אינטל (Intel) שמציע מהירות בסיסית של 1.9 ג'יגה-הרץ ומהירות טורבו של 2.9 ג'יגה-הרץ, וזאת לצד המעבד הגרפי הסטנדרטי של אינטל במעבדים הללו, ה-HD Graphics 4000. המחשב מגיע עם 6 ג'יגה-בייט זיכרון RAM (2 משובצים בלוח ו-4 ברכיב זיכרון), ויחד עם כונן SSD מהיר בנפח של 256 ג'יגה-בייט, וזו עוד היבט שמעניק יתרונות לסביבת העבודה שלא ניתן למצוא בטאבלטים שמגיעים כיום עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון RAM וכ-32/64 ג'יגה-בייט נפח אחסון פנימי בממוצע.

העבודה עם המחשב התגלתה עד מהרה כמהירה מאוד וחלקה. היא גם הייתה מאוד שקטה, וגם בתרחישי עבודה עמוסים במיוחד לא הורגשה כל התחממות שהיא באף אחד מחלקי המחשב. אפשר גם להיות בהחלט מרוצים מזמן העבודה שלו. החברה אמנם מבטיחה שמונה שעות, זמן אליו לא הגענו בבדיקות שלנו, אבל אפשר להתקרב אליו, ולפחו להוציא כמה שעות עבודה טובות גם כשמאמצים אותו היטב, וזאת בעבודה רציפה.

עם שבב ה-Centrino Advanced-N 6235 ושבב ה-H5321gw של אינטל מובטחת הקישוריות של המחשב שמציע תמיכה ב-WiFi בתקן של עד 802.11n לצד בלוטות' 4.0, טכנולוגיית ה-Wireless Display (גם של אינטל), ובנוסף תמיכה במודם 3G, מכוסים כל דרכי ההתקשרות בהם צריכים כדי להיות מחוברים לאינטרנט, להתקנים ולרשת המקומית בכל עת שזקוקים לכך

בשורה התחתונה מספק ה-PORTÉGÉ Z930-150 פתרון קל, נוח לשימוש ורב ביצועים לאנשי עסקים שזקוקים לכלי שיעשה עבודה. המחיר אמנם לא זול, כ-6,400 ש"ח במונחי רחוב, אבל התמורה מוצלחת ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים