אפל, גוגל, אינטל ואדובי ישלמו 324.5 מיליון דולר ל-64 אלף עובדים

מדובר בהסכם פשרה בעניין התביעה המתוקשרת בה נטען שהחברות קשרו קשר כדי להגביל את התחרות בין מועסקים פוטנציאלים ולרסן את שכרם של עובדי היי-טק

ארבע חברות ענק מעמק הסיליקון הגיעו להסכם פשרה בשווי של 324.5 מיליון דולר, בתביעה שהגישו עובדים שטענו כי החברות הסכימו ביניהן שלא לגייס עובדים אחת מהשנייה, ובכך פגעו בתחרות.

הסכם הפשרה בין אפל (Apple), גוגל (Google), אינטל (Intel) ואדובי (Adobe) לבין כ-64,000 עובדים נחשף במסמכים שהוגשו ביום ה' לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה שבקליפורניה. השופטת לוסי קוה התבקשה להעניק אישור ראשוני להסכם בדיון שאמור להתקיים ב-19 ביוני, ולדחות את התנגדותו של אחד מארבעה התובעים ששמם צוין בכתב התביעה, מייקל דיוויין, שלטענתו ההסכם מקל יתר על המידה עם החברות.

בתביעה, שהוגשה בשנת 2011, הואשמו החברות כי קשרו קשר להגביל את התחרות על עובדים על מנת לרסן את שכרם של מהנדסים, מתכנתים ועובדי היי-טק מקצועיים נוספים. התביעה זכתה לפרסום רב עקב הסכום הגבוה שדרשו התובעים בתחילה – כ-9 מיליארד דולר בסך הכל – ובשל החשיפות המביכות שדלפו מדי פעם מאולם בית המשפט באשר להתנהלות של ענקיות ההיי-טק ומנהליהן הנודעים, ובכלל זה סטיב ג'ובס ואריק שמידט.

שכר הטרחה של עורכי הדין שניהלו את התביעה בשם העובדים מוערך בכ-25% מסכום הפיצויים הכולל. הרווח הכולל של ארבע החברות בשנת הכספים האחרונה של כל אחת מהן מסתכם בכ-60 מיליארד דולר (כ-60% מסכום זה שייכים לאפל). אם יאושר הסכם הפשרה, יקבל כל עובד בסופו של דבר סכום של כמה אלפי דולרים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים