תמרה ניישן, חברת ראלי: "כל החברות הגדולות עוברות לשיטות פיתוח אג'יליות"

"אין חברה ברשימת 100 החברות הגדולות של פורצ'ן שלא אימצה את הגישה הזאת והשימוש בה נמצא בצמיחה", אמרה ניישן, יועצת שינויים בחברה ● היא מנתה את האתגרים העיקריים במעבר לאג'ייל ואמרה כי על המנהלים להיאזר בסבלנות לאורך התהליך

"פיתוח אג'ילי הוא הסטנדרט החדש. אין חברה ברשימת 100 החברות הגדולות של פורצ'ן (Fortune 100) שלא אימצה את הגישה הזאת. יש צמיחה בשימוש בה בכל העולם", כך אמרה תמרה ניישן, יועצת שינויים בחברת ראלי, בכנס Agile israel 2014 שהתקיים אתמול (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריה, "מנהלים צריכים להיות המקדמים של גישת האג'ייל. כל מנהל חייב לאמץ אותה כחשיבה מערכתית. עם זאת, עליהם להיאזר בסבלנות. עליהם להבין שמדובר במערכת שיש לה עקומת למידה שאף פעם לא מסתיימת, משום שחייבים להיות טובים יותר ויותר".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ניישן ציינה כי "האתגרים העיקריים במעבר לאג'ייל הם העדר תמיכה של ההנהלה, חוסר הבנה איזה שינוי תרבותי נדרש, חוסר הסבלנות לכך שנדרש זמן עד שיגיעו תוצאות ההשקעה וחוסר ידע בסיסי של המתכנתים לגבי הגישה החדשה. יש להשקיע רבות בהכשרתם".

אייל כהן, ארכיטקט תפקודי ראשי ב-HP. צילום: קובי קנטורהיא אמרה כי "ראלי היא ספקית פתרונות לעסקים אג'יליים. החברה מסייעת לצוותים, מתכנתים וארגונים לאמץ את הפרקטיקות של האג'ייל, בתמיכת הפלטפורמה שלנו, Lifecycle Management Platform". ניישן הוסיפה כי החברה, שהונפקה לפני כשנה, מעסיקה כ-400 עובדים וכי המטה שלה ממוקם בקולורדו. "מספר המשתמשים שלנו בישראל עומד על אלפים ואנחנו מדורגים, מבחינת מספר המשתמשים, במקום השני ב-EMEA". היא ציינה כי מרבית הלקוחות של החברה בישראל הם שלוחות של חברות רב לאומיות כגון סיסקו (Cisco), אינטל (Intel) ופיליפס (Phillips).

אייל כהן, ארכיטקט תפקודי ראשי ב-HP, תיאר את HP Agile Manager – מוצר תשתית לניהול עבודה בפרויקטים אג'יליים ואמר כי הוא "נבנה כדי לענות על הצרכים של הישויות שלוקחות חלק בתהליך. לכל אחת מהן יש את האזור הממוקד עבורה ועונה על צרכיה, בין אם ברמת המפתח הבודד, הצוות, הקבוצה או ה-Release".

"שמנו דגש מאוד גדול על הנראות של המערכת, כדי שתענה בצורה ידידותית ומהירה לצרכים המדויקים של המשתמשים. ניתן לראות בצורה מדויקת את מצב הפיתוח ואת ההתאמה לפרויקט", אמר כהן. הוא ציין כי "אנחנו משתמשים בכלי לניהול אג'ייל בפיתוח המוצר עצמו, מה שמאפשר לנו לשחרר גרסה בכל חודש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים