טוויטר מאבדת גובה בשווקים העיקריים שלה

בעוד ארבע שנים יהיו לטוויטר כ-400 מיליון משתמשים, רבים מהם במדינות מתפתחות, שם שיעור החדירה שלה הולך ועולה - כך עולה מנתונים שפרסמה eMarketer ● לעומת זאת, במדינות המערב הולך שיעור הצמיחה של הרשת החברתית ויורד

תקלות, תקלות ותקלות. איור: BigStock

טוויטר (Twitter) ידועה בקצב העלייה האיטי יחסית שלה במספר החברים, והמשקיעים אף הביעו דעתם על כך בעבר, אולם נראה כי עד 2018 היא תגדל בכ-60%: מ-250 מיליון צייצנים כיום ל-386.9 מיליון – כך עולה מתחזית של eMarketer. ועדיין, המספר נמוך ב-60% מתחזיות קודמות, שניבאו שמספר המשתמשים ברשת החברתית יגיע עד לאותה שנה למיליארד.

על פי התחזית, ב-2018 יגיעו מרבית המשתמשים בטוויטר ממדינות מתפתחות באסיה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. לעומת זאת, שיעור הצמיחה במספרם של המצייצים בארצות הברית וביפן, השווקים העיקריים שלה, ילך וירד.

בשנה שעברה הייתה ארצות הברית אחראית לשלושה רבעים מכלל ההכנסות של טוויטר – כך עולה מנתונים של החברה עצמה. אולם, לפי eMarketer, לחברה צפוי "פוטנציאל משמעותי" דווקא בשווקים מתפתחים, ומספר המשתמשים צפוי לצמוח באסיה בקצב מואץ. הודו ואינדונזיה צפויות לעקוף כבר השנה את בריטניה ולהגיע למקומות השלישי והרביעי במדרג המדינות שבהן מספר המשתמשים בטוויטר הוא הגדול ביותר. בחברת המחקר צופים כי בהודו יגיע השנה קצב הגידול במספר המשתמשים של הרשת החברתית ל-60%. יצוין כי טוויטר מילאה תפקיד חשוב בבחירות שנערכו שם באחרונה.

מבחינתה של טוויטר, ההצלחה דווקא במדינות מתפתחות אינה בהכרח חדשות טובות, משום שאנליסטים צופים כי לפחות בטווח הנראה לעין, מחירי הפרסום במדינות אלה יישארו נמוכים בהרבה בהשוואה למחירים המקובלים במדינות מפותחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים