Says: להגיע ליעד בפשטות

בדרך כלל, אפליקציות הניווט מאפשרות לראות איך אפשר להגיע ממקום למקום לאחר הקלדה על המסך ● Says מאפשרת זאת באמצעות הקול - מה שחוסך זמן יקר ובטיחותי יותר

לא אחת אני שוקל לבקש מהעורכים שלי לפתוח קטגוריות משנה למדור האפליקציות שלנו. אחת מהקטגוריות שעולות במוחי היא "איך לא חשבו על זה קודם" וקטגוריה נוספת היא "אפליקציות קטנות שעושות את החיים הרבה יותר פשוטים". אני רוצה לכלול בערוץ המשנה הזה אפליקציות שמבצעות פעולה אחת או שתיים, אבל חוסכות מאמצים, תסכולים ולא מעט נסיעות.

האפליקציה אותה אני סוקר היום יכולה להיכנס בשקט לקטגוריית המשנה הזאת. תכירו את Says, יישום זיהוי קולי שכתב אופיר פז ומאפשר למשתמשים בו לומר את הכתובת אליה הם מעוניינים להגיע. כך הם יכולים לחסוך הקלדה ב-וייז (Waze), למשל. זה חוסך הרבה זמן ויותר בטיחותי, בהתחשב בעובדה שמה לעשות, יש בינינו כאלה שמקלידים את הכתובות ב-וייז תוך כדי נהיגה.

אין צורך להסביר עד כמה פעולת הקלדת כתובת ב-וייז בזמן נסיעה יכולה להיות אפילו קטלנית. לעומת זאת, אם בוחרים להשתמש ב-Says, יש צורך לבצע שתי לחיצות בלבד: אחת כדי לומר את הכתובת ושנייה כדי לאשר אותה. מספר שניות לאחר מכן מקבלים את המסלול המוצע ב-וייז. הרבה יותר קצר והרבה פחות מסוכן, אם כי בכל זאת, חשוב להדגיש שגם כך מדובר בפעולה שלא מומלץ לבצע תוך כדי נסיעה.

העיצוב של האפליקציה רחוק מלהרשים, אבל זה לא כל כך משנה במקרה שלה, כי העיקר במסך הראשי הוא כפתור גדול שלוחצים עליו. אם האפליקציה לא מזהה את הכתובת שאתם אומרים, היא מציגה מעל תיבת ההקלטה אילו מילים היא זיהתה ורשימה של כתובות אפשריות. למעשה, כל עוד לא בוחרים באחת מהאפשרויות המוצגות, האפליקציה לא יוצאת ממצב הקלטה. אגב, אפשר גם לומר את מספרה של האפשרות שאותה אתם רוצים לבחור מתוך כל אלה ש-Says מציעה. לא חייבים ללחוץ על המסך.

תהליך הזיהוי הקולי נעשה בעברית או באנגלית, לפי הבחירה של המשתמש בתפריט ההגדרות. אם אתם בוחרים באנגלית, אל תאמרו את הכתובת בעברית, ולהפך, כי במקרים כאלה, רוב הסיכויים ש-Says תמצא לכם כתובות במקומות שונים בעולם. למשל, הידעתם שיש מסעדה בשם Yeah בהו צ'י מין סיטי בוייטנאם?

בדקתי כתובות שונות בארץ, בעברית, והתוצאות שהעליתי היו יותר מאשר משביעות רצון. כל עוד מדברים בקול ברור ולאט, האפליקציה בדרך כלל מזהה את הכתובת הנכונה. אם מדובר במקום מוכר, אפשר להפנות אליו וסביר להניח שתקבלו תוצאות נכונות. במקומות פחות מוכרים הסבירות לכך נמוכה יותר, אם כי עדיין קיימת.

בתפריט ההגדרות אפשר לבחור להשאיר אייקון צף על המסך גם כשיוצאים מהאפליקציה, סוגרים אותה או עוברים ל-וייז. זה יכול כמובן להיות מאוד שימושי, בעיקר בשל העובדה שאפילו במפה עמוסת הפרטים של וייז, האייקון מזהה היטב את הלחיצה ומפעיל את Says. מצד שני, לא ממש אהבתי את החיבור הבלעדי ל-וייז. נכון שמדובר באפליקציית הניווט הפופולרית ביותר, אבל למה לכפות עליי להשתמש בה? מה קורה, למשל, אם אני מעוניין להשתמש ב-Google Maps כדי להגיע למקום המבוקש בכלל באוטובוס?

גם אם מתייחסים אליה כאפליקציית עזר ל-וייז בלבד, ואין רע בכך, אני ממליץ לכם בחום לצרף אותה לארסנל האפליקציות שלכם. אחרי שתתרגלו להשתמש בה, לא תצטערו לרגע.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל

    באמת שעושה עבודה מעולה. כל מה שעוזר לי להתפקד על הכביש מבורך. ריספקט.

אירועים קרובים