בזק יורדת: ההכנסות קטנו ב-4% והרווח הנקי – ב-8%

התחרות בשוק הסלולר והפחתת תעריפי הקישוריות בשוק הקווי השפיעו לרעה על התוצאות של החברה והביאו אותה להכנסות של 2.3 מיליארד שקלים ורווח נקי של 457 מיליון

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

בזק פרסמה הבוקר (ה') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של השנה, ואלה מצביעות על ירידות בסעיפים העיקריים. ההכנסות ירדו ב-3.9% ל-2.31 מיליארד שקלים – ירידה שנבעה בעיקר מהקיטון בהכנסות של בזק קווי ושל פלאפון, עקב התחרות בשוק הסלולר והירידה בתעריפי קישור הגומלין בשוק הקווי. הרווח הנקי של הקבוצה קטן ב-8.05% ל-457 מיליון שקלים בהשוואה ל-497 מיליון ברבעון הראשון של 2013.

ההוצאות הכלליות פחתו ב-2.2% ל-869 מיליון שקלים מול 889 מיליון. הוצאות השכר של הקבוצה ירדו ב-10.2% ל-448 מיליון שקלים לעומת 499 מיליון.

ההכנסות הפיננסיות ירדו בצורה ניכרת – מ-72 מיליון שקלים לשמונה מיליון, בעיקר עקב ירידה ברווחי ההון ממכירת נדל"ן ונחושת ומהעלייה בהוצאות לעובדים בבזק קווי שפרשו פרישה מוקדמת.

סיבות אלה השפיעו לשלילה גם על הרווחיות. כך, למשל, הרווח התפעולי הרבעוני של בזק ירד ב-9.6% והסתכם ב-688 מיליון שקלים בהשוואה ל-761 מיליון. ה-EBITDA ירד ב-8%  ועמד על מיליארד שקלים מול 1.09 מיליארד. ה-EBIDTA השולי הגיע ל-43.4% לעומת 45.3%.

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק, התעלם מהירידה בהכנסות וברווחיות והעדיף להתמקד במדיניות ההשקעות של החברה, בעיקר בתשתיות. "אנחנו פורסים סיבים אופטיים בכל רחבי המדינה, משקיעים בטכנולוגיות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית ומתחילים בפריסת רשת הדור הרביעי בסלולר".

דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של בזק, אמר כי "הפחתת ההוצאות סייעה לקבוצה להמשיך ולהתמודד עם התעצמות התחרות ועם הפחתת תעריפי הקישוריות לרשת הקווית, תוך שמירה על רמת הרווח, בנטרול מרכיבים חד פעמיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים