פלאפון ממשיכה לסבול מהתחרות: רשמה צניחה של 30% ברווח הנקי

הקרב בין חברות הסלולר השפיע לרעה על פלאפון גם ברבעון הראשון של השנה: מצבת המנויים המשיכה לרדת, ההכנסות קטנו ב-5% והרווח התפעולי צלל ב-28%

התחרות בענף הסלולר ממשיכה להשפיע לרעה על פלאפון: מהתוצאות שפרסמה היום (ה') החברה בנוגע לרבעון הראשון של השנה עולה כי היא רשמה ירידות בולטות ברווחיות וקיטון בהכנסות. גם מצבת המנויים של פלאפון ממשיכה לרדת, ועמדה על 2.631 מיליון מנויים לעומת 2.642 מיליון נכון ל-31 בדצמבר. עם זאת, מדובר בירידה קטנה מאלה שנרשמו בפרטנר ובסלקום.

הרווח הנקי של פלאפון צנח במהלך הרבעון ב-29.4% ל-108 מיליון שקלים בהשוואה ל-153 מיליון בתום הרבעון הראשון של השנה שעברה. הרווח התפעולי צנח ב-27.6% ל-126 מיליון שקלים מול 174 מיליון. ה-EBITDA צלל ב-21.4% ועמד על 232 מיליון שקלים מול 295 מיליון וה-EBIDTA  השולי הגיע ל-25.3% לעומת 30.4%.

ההכנסות הרבעוניות ירדו ב-4.9% ל-917 מיליון שקלים בהשוואה ל-964 מיליון. ההכנסות משירותים קטנו ב-10.8% ל-637 מיליון שקלים בהשוואה ל-714 מיליון, שנבע בעיקר משחיקת תעריפים, עקב העברת לקוחות קיימים לחבילות מוזלות – דבר שהביא לירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU). זאת, בנוסף לירידה בכמות המנויים. לעומת זאת, ההכנסות מציוד קצה עלו ב-12% ל-280 מיליון שקלים מול 250 מיליון. הגידול הזה נבע בעיקר מעלייה בכמות המכירות של מוצרים כגון טאבלטים, מחשבים ניידים ואביזרים.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, ציין כי  "ברבעון האחרון המשכנו להתמקד בשימור לקוחות, גם במחיר של שחיקת הכנסות בטווח הקצר, לצורך שיפור התוצאות בטווח הארוך. אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה, וגם ברבעון הראשון של השנה ציינו את שיעור הנטישה הנמוך בענף מבין החברות הוותיקות. פלאפון אף ציינה את כמות הניודים נטו הטובה מבין החברות הותיקות בפער משמעותי".

לדבריו, בתוצאות הרבעוניות הנוכחיות באה לידי ביטוי בפעם הראשונה עלות ההסכם הקיבוצי, שקיזזה את הפיטורים שבוצעו בדצמבר ובינואר, במסגרתה צמצמה החברה כ-300 משרות. עוד ציין שרון כי "החברה נערכת להשקת דור רביעי (LTE) בישראל, כאשר באחרונה חתמה על הסכם עם אריקסון (Ericson) העולמית להקמת רשת הרדיו של החברה – הסכם שיאפשר לפלאפון להיות מוכנה להשקת הרשת בתוך שלושה חודשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים