אדוארד סנואודן: "ריגלתי עבור ארצות הברית במדינות שונות"

"לא הייתי פקיד זוטר אלא מרגל עבור ה-CIA וה-NSA אחר הדרגים הבכירים ביותר", אמר המדליף המפורסם בראיון ל-NBC ● לדבריו, "אני לא מגייס סוכנים אלא מפעיל מערכות עבור ארצות הברית"

מזהיר. אדוארד סנואודן

אדוארד סנואודן, מדליף המסמכים של ה-NSA, טוען כי בניגוד לניסיונות של השלטונות האמריקניים להציג אותו כאנליסט זוטר, הוא עבר אימונים כמרגל ועבד במסווה במדינות זרות עבור סוכנויות שונות של הממשל.

בראיון שהעניק ממקום המקלט שלו במוסקבה לתוכנית NBC Nightly News אמר סנואודן כי "אין זה סוד שארצות הברית שואבת כיום יותר מידע ממחשבים מאשר מאנשים". הוא ציין כי "עברתי אימונים כמרגל במובן המסורתי של המילה, וגרתי ועבדתי במסווה במדינות זרות, תוך העמדת פנים שאני עובד במשרה שלא הייתה קיימת ועם שם שלא היה שלי".

סנואודן הגדיר את עצמו כ-"מומחה טכני" והסביר ש-"אינני עובד עם אנשים. אני לא מגייס סוכנים אלא מפעיל מערכות עבור ארצות הברית. עשיתי זאת בכל הדרגות – מהתחתית ועד לצמרת".

הוא הוסיף כי עבד עבור ה-CIA וה-NSA והרצה באקדמיה המשולבת לאימונים בריגול נגדי (Joint Counterintelligence Training Academy) שבה, לדבריו, "פיתחתי קורסים ושיטות לאבטחת מידע בסביבות העוינות והמסוכנות ביותר בעולם". משום כך, ציין סנואודן, "כשטוענים שהייתי פקיד זוטר ושאינני יודע על מה אני מדבר, יש בכך משום הטעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים