IDC: שוק הטלפונים החכמים ממשיך לצמוח, המחירים צונחים

חברת המחקר חוזה כי מכירות הסמארטפונים יצמחו השנה ב-23% וימשיכו לעלות בכ-12% לשנה עד 2018 ● לעומת זאת, המחיר הממוצע של המכשירים צפוי לרדת בכ-50 דולר

היקף מכירות הטלפונים החכמים יעלה השנה בשיעור של 23%, בעיקר עקב גידול במכירות של מכשירים זולים בשווקים מתפתחים – כך עולה מדו"ח של IDC. החברה חוזה כי השנה יימכרו 1.2 מיליארד סמארטפונים ומספרם יעלה בקצב של 12.3% לשנה עד 2018.

על פי IDC, לחלק ניכר מהצמיחה אחראים מכשירים זולים מבוססי אנדרואיד (Android) – מערכת הפעלה שהנתח שלה צפוי להגיע ב-2014 ל-80.4% – בעוד שנתח השוק של iOS יורד, זה של חלונות פון (Windows Phone) עולה בשיעור מתון ובלקברי (BlackBerry) ממשיכה להיעלם. עם זאת, ב-IDC צופים כי בשנים הקרובות יקטן החלק של המערכת מבית גוגל (Google) במעט לטובת חלונות.

עוד עולה מהנתונים כי הנתח של אפל (Apple) צפוי לרדת עד 2018 מ-14.8% השנה ל-13.7%, אולם ימשיך לצמוח בשווקים מסוימים, על אף שאפל לא מציעה מכשירים זולים. חלונות פון יצמחו באותה התקופה מ-3.5% ל-6.4%. בלקברי, לעומת זאת, תרד ביותר מחצי – מ-0.8% השנה ל-0.3% בעוד ארבע שנים. ב-IDC מעריכים ש-"הסיכוי היחיד של בלקברי לשרוד הוא אם היא תתמקד בשווקי נישה ותתבסס על נכסי האבטחה שלה".

רמון ליאמס, אנליסט בחברת המחקר, אמר כי "עד 2018 יוכפל היקף המכירות של הטלפונים החכמים כמעט פי שניים בשווקים מתפתחים מרכזיים, ובכלל זה הודו, אינדונזיה ורוסיה. סין תהיה אחראית באותה השנה לכשליש ממכירות הטלפונים החכמים".

הנתונים מראים כי המחיר הממוצע שבו נמכרים טלפונים חכמים ירד מ-335 דולר בשנה שעברה ל-314 דולר בשנה הנוכחית וימשיך לרדת עד שיגיע ב-2018 ל-267 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים