האישה החזקה ביותר בהיי-טק: מלינדה גייטס

חמישית מהנשים המשפיעות ביותר בעולם הגיעו מעולם הטכנולוגיה, כאשר הראשונה שבהן היא מלינדה גייטס, שהקימה עם בעלה את קרן התרומות ● נשות היי-טק בולטות נוספות ברשימה הן שריל סנדברג, ג'יני רומטי ומג ויטמן

האישה החזקה בהיי-טק. מלינדה גייטס

21 מ-100 הנשים המשפיעות ביותר בעולם מגיעות מההיי-טק – כך עולה מהרשימה השנתית שפרסם פורבס (Forbes). הראשונה שבהן היא מלינדה גייטס, ששמרה על מקומה השלישי בדירוג.

בנימוקי הבחירה כתבו עורכי המגזין כי "מלינדה גייטס השיגה את המובילות שלה בפילנתרופה ובפיתוח עולמי לאחר שתרמה ב-2012 כ-3.4 מיליארד דולר (אלה הנתונים המעודכנים ביותר) ויותר מ-26 מיליארד מאז שהקימה ב-1998 יחד עם בעלה את קרן ביל ומלינדה גייטס. הדברים שהיא עשתה השפיעו על תורמים גדולים אחרים ועל דרך החשיבה שלהם לגבי פילנתרופיה".

שריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוקבמקום הראשון ברשימה מדורגת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, זו השנה הרביעית ברציפות. שנייה נמצאת ג'נט ילן, היו"ר החדשה של הבנק הפדרלי האמריקני. אחרי גייטס ממוקמת דילמה רוסף, נשיאת ברזיל, שתארח בקרוב את המונדיאל. כריסטין לגארד, ראש קרן המטבע הבינלאומית, סוגרת את החמישייה הראשונה.

בהמשך העשירייה הראשונה מדורגות הילארי קלינטון, לשעבר שרת החוץ של ארצות הברית ומי שמוזכרת כמועמדת אפשרית להחליף את ברק אובמה בנשיאות ארצות הברית; מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס (GM); ומישל אובמה, שדורגה שמינית. שתי נשות טכנולוגיה סוגרות את העשירייה הראשונה: שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), שירדה מהמקום השישי בשנה שעברה למקום התשיעי השנה, וג'יני רומטי, נשיאת ומנכ"לית יבמ (IBM), שעלתה מהמקום ה-12 אשתקד.

סוזן ווג'קיקי, שהייתה סגנית נשיא בכירה לניהול מוצרים והנדסה בגוגל (Google) וכיום משמשת כמנכ"לית יו-טיוב (YouTube), קפצה 18 שלבים – מהמקום ה-30 למקום ה-12. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), הגיעה למקום ה-18 – עלייה משמעותית מהמקום ה-32.
מספר 20 בדירוג הגיעה מג ויטמן, מנכ"לית HP, שירדה חמישה שלבים.

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמבעשירייה השלישית ניתן למצוא את אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס (Xerox), שירדה שמונה שלבים למקום ה-22. ברנס נכנסה לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן (Fortune) ב-2009 והייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שעשתה כן.

למקום ה-24 בדירוג הגיעה הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל (Oracle) – ירידה של מקום אחד לעומת השנה שעברה. כץ בת ה-52, ילידת חולון, היא אחת משני "מספרי שתיים" שנמצאים מתחת ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל.

יצוין שגם השנה אין ברשימה נשים ישראליות בהווה. שרי אריסון, שהופיעה בה בעבר, נעדרת ממנה גם הפעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים