חברות הסלולר יחויבו להתממשק לשירות הודעות בחירום

משרד התקשורת חייב את החברות לספק את שירות "מסר אישי", שכבר כלול בחלק מהן ● בבדיקה שנערכה נמצא כי המכשירים של אפל לא תומכים במערכת - והחברה תעדכן את מערכת ההפעלה שלה בהתאם

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר כי הוא מחייב אותן להתממשק לשירות "מסר אישי" – מערכת להפצת הודעות למכשירי הטלפון הסלולריים של האזרחים, על בסיס גיאוגרפי-אישי. המערכת מיועדת על מנת להודיע לאזרחים הודעות בשעת חירום.

כמו כן, המשרד הורה לחברות לשתף פעולה עם משרד הביטחון ופיקוד העורף לצורך הקמה, הפעלה ותחזוקה של המערכת, המבוססת על טכנולוגיית שידור סטנדרטית ומבוססת מיקום – Cell Broadcast. מדובר בטכנולוגיה שמפעילים הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון ישירות מהתאים הסלולריים של רשתות הרדיו של המפעילים.

לצורך כך הודיע שר התקשורת, גלעד ארדן, כי החליט לתקן את הרישיון של החברות הסלולריות ולכלול את השירות כחלק בלתי נפרד ממנו. לדבריו, "המהלך יסייע להצלת חיים".

מערכת "מסר אישי" מתממשקת כיום לרשתות של פלאפון, סלקום ופרטנר, וחיבורה לרשתות של גולן טלקום ו-HOT Mobile תלוי במערכת הביטחון.

משרד התקשורת מסר בנוסף כי בבדיקה שביצע נמצא שמכשיריה של אפל (Apple) לא תומכים בשירות החיוני. כתוצאה מכך, המשרד והחברה הסכימו כי אפל תעדכן את גרסת מערכת ההפעלה של מכשירי ה-iPhone המופצים בישראל, כך שגם הם יתמכו בשירות ובעליהם יוכלו לקבל הודעות חירום בזמן אמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים