מונדיאל 2014: אנונימוס מתכננת מתקפות סייבר על נותנות החסויות בטורניר

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר אחד מחברי הקבוצה כי "ההכנות למתקפה כבר החלו"

הלוגו שלהם מחייך, אבל הם בטוח לא. אנונימוס

חברי קבוצת אנונימוס (Anonymous) הודיעו כי הם מתכננים מתקפת סייבר רחבת היקף נגד התאגידים נותני החסות למונדיאל.

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) אמר אחד מחברי הקבוצה, שכדרכם, היה מוסתר במסיכה, ואשר כינה עצמו "צ'ה קומודור" (משמע, החבר של צ'ה גווארה, או חבר רעיוני במפלגה שלו), כי ההכנות למתקפה רבת ההיקף כבר החלו.

למרות שהדובר לא חשף את זהותו, ואף שאין כל דרך לוודא כי הוא אכן חבר באנונימוס, היה ל"צ'ה קומודור" ידע מקיף על פעילויותיה של קבוצת ההאקרים הבינלאומית, והוא נתן לכתב רויטרס תכנית מפורטת על המתקפות ועל יעדי המתקפה. "יש לנו תכנית התקפה", הוא אמר בראיון, "ערכנו כבר בדיקות ליליות כדי לראות אילו הם האתרים הם פגיעים יותר. הפעם אנחנו מתמקדים בנותני החסות של גביע העולם". בין נותני החסויות ששמם עלה יש את קוקה קולה (Coca Cola), באדווייזר (Budweiser), אדידס (Adidas), וחברת התעופה של איחוד האמירויות (Emirates Airlines).

לדבריו, באחד ממבדקי התקיפה שהם ערכו בשבוע שעבר, הם הצליחו לחדור לשרת של משרד החוץ הברזילאי ולחלץ ממנו עשרות מסמכים חסויים. הוא אמר כי האקר בשם AnonManifest השתמש בווירוס טרויאני על מנת לחדור למאגרי המידע של משרד החוץ ולגנוב כתובות דואר אלקטרוני של כמה דיפלומטים.

בסך הכל, טען הדובר, פורסמו 333 מסמכים מסווגים. משקיפים ציינו כי זו מתקפת הסייבר הגדולה ביותר בברזיל, מאז נחשף כי ל-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב, יש גישה לחשבון הדואר האלקטרוני של דילמה רוסף, נשיאת ברזיל.

התקיפה מתוכננת במסגרת מחאה של חברי הקבוצה, ורצונם בצדק חברתי, על ההחלטה של ממשלת ברזיל לממן את טורניר הכדורגל בעלות של מיליוני דולרים, אף שרבים מאזרחי ברזיל אינכם מצליחים לקבל גישה לשירותים רבים בסיסיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים