סנואודן: ה-NSA אוספת מדי יום מיליוני תמונות לצורך זיהוי פנים

התמונות נאספות מהודעות שנשלחות באי-מייל, מסמסים, מפוסטים, תגובות וציוצים במדיה החברתית, מוועידות וידיאו ומאמצעי תקשורת נוספים, כדי "לזהות יעדים ולעקוב אחריהם ביעילות רבה יותר"

אנשי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי אוספים מדי יום מיליוני תמונות שמיורטות מתעבורת האינטרנט העולמית ומזינים אותן לתוכנות של זיהוי פנים, כדי לזהות יעדים מודיעיניים ולעקוב אחריהם – כך עולה ממסמכים מסווגים שהדליף מי אם לא אדוארד סנואודן לניו-יורק טיימס (New York Times).

על פי המסמכים, בסוכנות נעזרים בתוכנה מתוחכמת כדי לכרות "מיליוני תמונות ליום" מהודעות שנשלחות באי-מייל, מהודעות SMS, מפוסטים, תגובות וציוצים במדיה החברתית, מוועידות וידיאו ומאמצעי תקשורת נוספים. אם בעבר התמקדו בסוכנות בציתות לשיחות טלפון ובתכתובות מייל, הרי שכיום מאמינים אנשיה כי התמונות מגלמות "פוטנציאל עצום שעדיין לא התחילו למצות" וכי הן עשויות לחולל מהפכה באופן שבו הם עוקבים אחרי יעדים מודיעיניים.

במסמך שיצא ב-2010 כתבו אנשי ה-NSA כי "אנחנו לא מחפשים רק באמצעי תקשורת מסורתיים. עלינו להשתמש בכל הארסנל הדיגיטלי כדי לאתר עקבות שהיעד מותיר מאחוריו במסגרת פעילותו השוטפת באינטרנט ולעבד מידע ביוגרפי וביומטרי". באחת המצגות של הסוכנות שובצו מספר תמונות של אדם מסוים במקומות שונים ובמראה שונה, וצורפו אליהן פרטי מידע דוגמת סטטוס נסיעה ואנשי קשר מוכרים. לא ברור כמה תמונות נאספו עד כה בסך הכול.

נציג מטעם ה-NSA מסר בתגובה כי התוכנות תוכננו בהתאם לחוקים של ארצות הברית והנחיות המדיניות של הסוכנות. "היינו מועלים בתפקידנו אם לא היינו מחפשים דרכים לשפר את דיוק האותות במסגרת הפעילות המודיעינית, על מנת לסכל את המאמצים של יעדי מודיעין חוקיים להסוות את עצמם או להסתיר תוכניות שעלולות לפגוע בארצות הברית ובבעלות בריתה", מסר וני ויינס, דובר ה-NSA. "איסוף המידע על גורמים זרים נעשה על פי חוק ומסייע לנו לזהות יעדים כאלה ולעקוב אחריהם ביעילות רבה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים