ה-"ביכורים" הצפויים של אפל: iOS 8, אפליקציית בריאות ו-iPhone 6

החברה צפויה להשיק הערב (ב') גרסה חדשה למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, שיפורים ב-iPad וב-Siri ושדרוג של אפליקציית המפות הכושלת, אבל לא את ה-iWatch המדובר - כך על פי הערכות עקשניות שמתפרסמות ברשת ● אלא שאצל אפל, כמו אצל אפל, שום דבר לא צפוי

בריאות, שיפורים ב-iPad ו-iOS 8 – אלה הדברים שיעמדו, על פי ההערכות, במוקד אירוע המפתחים של אפל (Apple), שיתקיים הערב (ב', שעון ישראל) בסן פרנסיסקו. לעומת זאת, ככל הנראה, ה-iWatch המדובר וגרסה חדשה של ה-Apple TV לא יהיו חלק מהאירוע. אפל צפויה להעביר את האירוע בשידור חי בקישור הזה.

העיניים נשואות אל מסיבת העיתונאים של הכנס, ה-25 במספר, שבשנים האחרונות מהווה מוקד להכרזות של החברה. מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, צפוי לדבר באירוע על רכישת מותג האודיו Beats, הרכישה הגדולה אי פעם של החברה, וייתכן שאף יציג מוצר חדש המשלב בתוכו את הטכנולוגיה שלה.

יצוין כי מדי שנה מתפרסמים לפני האירוע הערכות וניחושים, שלא כולם מתבררים כנכונים, אם כי היו גם פעמים שהם קלעו. הערב, על פי ההערכות, קיים סיכוי סביר שתושק גרסה חדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית iOS 8, שתכלול שיפורים ושדרוגים, אם כי לפי ההערכות הם יהיו משמעותיים פחות מהשינויים שנערכו בגרסה הקודמת, שהושקה בשנה שעברה. לעומתה, מערכת ההפעלה למחשבים הניידים OS X 10.10 צפויה, על פי ההערכות, להציג שיפורים נרחבים.

אפליקציית בריאות חדשה
אתרי הטכנולוגיה בעולם מעריכים כי חלק גדול מהאירוע יוקדש לפיתוחים של אפל בעולם הבריאות, מאחר שאפל רשמה לפני כמה חודשים את HealthBook כמותג רשום, ותמונות של האייקון של המותג דלפו לרשת. נראה כי היא תודיע בוועידת המפתחים על אפליקציית בריאות חדשה שתהיה מפותחת בהרבה מאלה שקיימות כיום, כמו שאפל יודעת לעשות כשהיא מתמקדת בנושא ספציפי. האפליקציה המסתמנת צפויה לאפשר למשתמשיה לעקוב אחרי רמת הסוכר, לחץ הדם והמשקל שלהם, לנטר נתונים כמו דופק וספיגת חמצן ולפקח על קצב חילוף החומרים. המומחים גורסים כי היא תוכל להזכיר מתי לקחת תרופות או לשתות, ואולי אף לעקוב אחרי השינה של המשתמש. הם ציינו כי HealthBook תאסוף מידע ונתונים מעוד חיישנים, והתיק הרפואי יעבור אליה. כך ניתן יהיה לצפות בו באמצעות הטלפון הסלולרי.

אפל אף עשויה להציג באירוע שיפור במרכז ההתראות, שדרוג משמעותי של אפליקציית המפות, שהייתה אחד מהכישלונות הכי מהדהדים שלה, ושיפורים ב-Siri. לפי השמועות תיתוסף לעוזרת הקולית היכולת לזהות שירים, בזכות שיתוף פעולה עם שאזאם (Shazam), האפליקציה שיודעת לעשות זאת כבר כמה שנים.

דיווחים נוספים מדברים על כך שמכשירי ה-iPad יוכלו להריץ מעתה שתי אפליקציות במקביל על מסך מפוצל, כמו שניתן לעשות בכמה מכשירי אנדרואיד (Android). בנוסף, ייתכן שהחברה תציג גרסה חדשה של MacBook Air עם מסך רטינה, אם כי יש ספקות בקשר לכך, משום שרק לפני כמה שבועות היא הציגה מחשבי MacBook חדשים.

מה עם ה-iPhone 6?
שמועות עקשניות גורסות שאפל תשיק הערב את הגרסה החדשה של ה-iPhone – דבר שהיא עושה בדרך כלל בסתיו. אם אפל אמנם תחרוג ממנהגה, ה-iPhone 6 צפוי להגיע בשני גודלי מסך – 4.7 ו-5.5 אינץ'.

ניחושים אחרים, שעל פי חלק מההערכות הם פחות סבירים, מדברים על פלטפורמה למיחשוב לביש, או פלטפורמה לבית חכם בשם iHome, שתאפשר לשלוט על מכשירי הבית מהטלפון הסלולרי – כך לפחות לפי דיווח שהופיע בפייננשל טיימס (Financial Times).

כך או כך, יש לזכור ששום דבר לא בטוח והכול רק שמועות וניחושים, כמיטב המסורת של אפל, שלפני הכרזותיה מפזרת ערפל וכותרות עמומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים