תוכן שיווקי
HP ישראל - Switch to HPN

לקראת אירוע | רובי כהן, HP: "נדרשת גישה כוללת לעולם התקשורת – ואותה אנו מספקים"

05/06/2014 13:57

מאת: הילל יוסף

"בעולם ה-ICT אשר חווה מהפכה, יש לשים דגש על תחום התקשורת. לתחום זה נדרשת גישה כוללת עם ניהול כלל רכיבי ורשתות התקשורת של הלקוחות הארגוניים. לא עוד ניהול של רכיב בודד, אלא ניהול ברמה כזו אשר נותן את השירות לאפליקציה – ובדרך זו מניב תועלת עסקית. וזה יתרונה של HP", כך אמר רובי כהן, ראש צוות פריסייל, אגף התקשורת, HP ישראל.

כהן דיבר לקראת כנס בנושא תקשורת נתונים שעורכת חברת HP בישראל, הסניף הישראלי של ענקית ה-IT.

כך, אמר כהן, "במסגרת ההיצע לתחום התקשורת של HP, אנו מציעים ללקוחות הארגוניים רכיב ניהול בשם IMC, ראשי תיבות של Intelligent Management Center, זו מערכת שליטה ובקרה מלאה, היא מערכת מודולרית, היודעת 'לדבר' עם ספקי תקשורת רבים. המערכת נועדה לנהל ציוד תקשורת, לא רק של HP, אלא גם של המתחרים. המערכת מבוססת פרוטוקולים פתוחים וכך ביכולתה להתממשק גם לציוד של המתחרים של HP ולתת ללקוח הארגוני יכולת ניהול אחודה ממקום מרכזי אחד. המערכת היא מודולרית, הכוללת יכולות תצורה, שדרוגי תוכנה, יכולות אחזור וגיבוי, דו"חות, לצד יכולת של ביצוע מעקב סטטיסטי על הרשת, הכולל גם ניטור של יכולות וביצועים ברמת המשתמש. זאת לצד אספקת מעטפת אבטחת מידע עם ניהול מערכות אלחוט ועוד".

"HP הבינה", אמר כהן, "כי ניהול של רכיב-רכיב הוא לא מה שהעסק צריך. נדרש ניהול של כלל הרכיבים באופן מרוכז וחכם, כך שהדבר יביא להנגשה של האפליקציות, עם יכולות שרידות וזמינות".

כחלק מהמענה של HP לתפיסת דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, ציין כהן, החברה פיתחה יכולות לרישות מוגדר תוכנה, SDN. התחלנו ברמה של התשתית, כל ציוד תקשורת המפותח על ידי HP, הוא מבוסס פרוטוקול פתוח, Open Flow, המשמש כמתווך בין ציוד התקשורת ובין מערכות הבקרה שלנו, SDN Controller. עליו פיתחנו API, ממשק תכנה המאפשר ליצרנים שונים של אפליקציות להתממשק אל אותו בקר – ולבקש שירותים מהרשת. ל-HP יש 50 מתגים, כ 10 נתבים וכ 25 מליון פורטים פזורים בעולם, התומכים ברישות מוגדר תוכנה, SDN, וכן קונטרולר המתווך בין שכבת המוצרים לשכבת האפליקציה, לרבות אפליקציות פרי פיתוח שלנו".

כהן הוסיף כי "אנחנו לא לבד, ערכנו גם כמה שיתופי פעולה, ביניהם עם מיקרוסופט, לטובת עבודה מול Lync Server 2013 של מיקרוסופט (Microsoft) – פלטפורמה של פעילויות תקשורת מאוחדות שמותאמת לשימוש בארגונים, ומאפשרת למשתמשים להתחבר בקלות ובצורה המתאימה להם דרך התקנים שונים. שיתוף פעולה נוסף הוא עם רדוור, בהיבט של אבטחת מידע של הרשת, לצד הטמעת פתרונות אבטחת המידע של HP".

בעולם הרישות של הדטה סנטר, ציין כהן, "HP מציעה מגוון מוצרים המאפשרים יכולת לייעל את תעבורת הנתונים משרת לשרת. אימצנו את התפיסה לפיה רוב התעבורה ברשת הארגונית, 80% ממנה – היא משרת אל שרת, ולכן חשוב לתת שירות המייעל את התעבורה בין השרתים".

מוצרי HP לעולם התקשורת, אמר כהן, "מייעלים גם בהיבט הארכיטקטוני, וגם מספקים פתרונות עם צפיפות מבואות (פורטים) של 10, 40 ו-100 גיגה ביט. בנוסף, מודל הרישוי אותו אנו מספקים הוא כזה שאינו מצריך הוצאות נוספות לאחר הרכישה".

היבט נוסף המהווה יתרון עבור HP בעולם התקשורת, הוסיף כהן, "הוא העובדה שאנו מציעים ללקוחות הארגוניים אחריות מלאה על רוב ציוד התקשורת למשך זמן בלתי מוגבל, מה שמהווה כר ביטחון עבור מנהלי התקשורת בארגונים".

כהן סיכם בציינו כי "אנו נותנים פתרונות מובילים טכנולוגית, אשר הושקעו בהם משאבי פיתוח רבים. HP מביאה לעולם התקשורת של ארגונים פתרון חדשני ומלא, מקצה לקצה: משכבת המשתמש, עבור בשכבת קמפוס התקשורת וכלה ברמת תשתיות התקשורת בדטה סנטר החדש. עולם ה IT עבר מהפיכה – עכשיו זה תור הרשת".

אירועים קרובים