סנואודן: "אל תבקשו פרטיות, השיבו אותה לעצמכם"

שנה מאז החשיפה מציין אדוארד את הגילויים בשלל פעילויות ברשת ובהצהרה חגיגית

מזהיר. אדוארד סנואודן

במלאות שנה לגילויים הראשונים של המדליף אדוארד סנואודן על פעילויות הריגול של סוכנות NSA, הכריזו ארגונים הפועלים לשמירה על זכויות הפרט על יום של פעילויות לקידום הפרטיות תחת הכותרת Reset the Net. ליוזמה הצטרפו, בין השאר, החברות גוגל (Google) ומוזילה (Mozilla) וכן אתר Reddit, וגם סנואודן עצמו.

בהודעה שפרסם סנואודן אתמול (ד') באמצעות פרקליטו טען כי מאחר ובממשל משרכים רגליים, על האזרחים לפעול בכוחות עצמם השיב לעצמם את הפרטיות. "היום אנו מתחילים לפעול כדי לשים קץ לאיסוף המידע על התקשורת שלנו באינטרנט, גם אם בקונגרס לא הצליחו לעשות זאת".   על פי ההודעה של סנואודן. "זו תחילתו של עידן שבו האנשים מגינים על הזכויות האוניברסליות של הפרט, מכוחם של חוקי הטבע ולא מכוחה של חקיקה לאומית".

במסגרת הפעילויות של Reset the Net מבקשים הפעילים לעקוף את קובעי המדיניות ולתת את הכוח למשתמשי האינטרנט עצמם. התנועה המארגנת את האירועים, אשר מכונה Fight for the Future, החלה לגייס חברות אינטרנט שיצטרפו למאבק ויציעו למשתמשים כלים להצפנה. עד כה חתמו עשרות חברות על התחייבות להוסיף הגנות שונות בקוד לאתרי האינטרנט ולאפליקציות שהן מציעות למכשירים ניידים. כך למשל הכריזה גוגל (Google) שלשום (ג') על שחרור של קוד המקור של תוסף לדפדפן Chrome אשר מאפשר למשתמשים להצפין את הדואר האלקטרוני שלהם.

"הטכנולוגיה קיימת, והאימוץ של ההצפנה הוא צעד ראשון שכל אחד יכול לנקוט בפועל כדי לשים קץ לריגול ההמוני" כתב סנואודן בהודעתו. "אל תבקשו פרטיות. השיבו אותה לעצמכם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    איני מאמינה, שלגוגל לא תהיה גישה להצפנה שלנו. אחד הדברים, הקורים כבר שנים, כשמחפשים שם כלשהו בגוגל, לעתים יותר מדיי קרובות מופיעות בגלוי תכתובות-אימייל אישיות של האדם, מבלי שהוא בכלל ער לכך!!!

אירועים קרובים