תוכן שיווקי

לקראת אירוע | להיות מנהל פרויקט – חשיפה ראשונה

05/06/2014 15:32

מאת: ליאור ביטון

חמוטל וייס ודניאל ציטר – שני מנהלי פרויקטים מנוסים, כמעט ולא נפגשו לפני שנה, כאשר דניאל הוזמן להרצות בקורס ניהול פרויקטים למנהלים בתעשייה שחמוטל הובילה, ושלח מישהו אחר במקומו.

בכל זאת, השיחות שקיימו במהלך הקורס ואחריו, והעובדה שדניאל יצא לדרך עצמאית, הובילו לשיתוף פעולה פורה ביניהם שהוליד ספר "בישול" ייחודי למנהלי פרויקטים.

הספר עוסק בניהול פרויקטים מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט ולא מנקודת המבט של הפרויקט, כפי שבדרך-כלל נעשה ולכן נקרא: "להיות מנהל פרויקט – ספר אחר על ניהול פרויקטים".

לדבריהם, הספר מותאם לניהול של כל פרויקט, בכל גודל ובכל עולם תוכן מכיוון שהוא מתייחס ליסודות ניהול הפרויקט – תכנון, בקרה ותקשורת, ולא למתודולוגיה או להתמחות כזו או אחרת. זאת ועוד, הספר מציע שיטות פשוטות ליישום וכלים מתאימים לניהול פרויקט נכון, הניתנים להורדה בחינם מאתר הספר!

נפגשתי עם דניאל וחמוטל לשיחה על קפה ועוגה לפני השקת הספר בכנס ה-PMI ה-14 שייערך בתאריך ה-16 ביוני לשמוע על תהליך כתיבת הספר ולהבין למה הוא בעצם אחר.

איך נולד הרעיון לכתוב ספר על ניהול פרויקטים?
"הכל התחיל בשיחה על מתודולוגיות לניהול פרויקטים ועל כך שמתודולוגיית ה- PMBOK עוסקת ב"מה?" ואנחנו מבינים שבשטח מחפשים יותר את ה"איך?". בניסיון למצוא כלים ושיטות שקל להטמיע וייתנו למנהלי פרויקטים את מה שדרוש להם בכדי לנהל הלכה למעשה פרויקט בהצלחה, הבנו שיש לנו ניסיון רב והרבה מה לומר בנושא. לכן, החלטנו לממש פנטזיה ישנה ולכתוב הכל בספר תמציתי ותכליתי.  היעד הראשון שהצבנו לעצמנו עסק בגודל הספר. ידענו שאנחנו רוצים ספר שאנשים באמת יקראו וגם יעשו בו שימוש. לכן הצבנו לעצמנו יעד שמספר העמודים בספר יהיה בין 1/3 ל- 1/2 מהספר של ה-PMBOK. הרבה לפני שידענו מה בדיוק נכתוב בו, הוגדרה לו מסגרת טכנית".

איך ניהלתם את פרויקט כתיבת הספר?
"בדיוק כך. כפרויקט לכל עניין ודבר. ומי שיקרא את הספר יוכל לקרוא בו דוגמאות מתהליך הכתיבה שלו. עשינו תכנון ראשוני, הגדרנו את מחזור חיי הפרויקט, יצרנו את מבנה תכולת העבודה של הפרויקט (WBS), יצרנו תוכנית עבודה ויצאנו לדרך. זה נשמע תהליך קצר ופשוט אבל רק הגדרת התכולה של הספר לקחה מספר חודשים ונעשתה במחשבה על כל מה שמיוחד ושונה בספר. המילה הראשונה בספר נכתבה רק לאחר שהמבנה הוגדר בצורה מלאה ואז, כל נושא ונושא נידון בינינו לעומק ופורק למרכיביו הקטנים. את עבודת הכתיבה חילקנו בינינו וחמוטל היתה אחראית על השילוב של הכל יחד. כמובן שלתוצר המוגמר שכרנו את שירותיו של עורך לשוני ומגיה מקצועי, שהפך את הספר לספר אמיתי".

אז מה באמת מייחד את הספר ממאות הספרים שכבר נכתבו בנושא בעולם?
"או. טוב שאת שואלת. הספר כתוב מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט ומתווה את הדרך הפשוטה ביותר לנהל פרויקט הלכה למעשה בהצלחה. הספר אינו מוגבל לעולם תוכן מסוים או לגודל פרויקט מסוים כיוון שהוא אינו עוסק במתודולוגיה כזו או אחרת, אלא ביסודות הליבה של המקצוע: תכנון, בקרה ותקשורת. בנוסף, כל נושא בספר מלווה בכלים שימושיים ופשוטים ליישום – 31 כלים אם לדייק, אותם ניתן להוריד בחינם מאתר הספר בכתובת: www.he.beingaprojectmanager.com. אחד הכלים המרכזיים בספר – "המצפן של הפרויקט" יוצג במסגרת כנס ה- PMI הקרוב. וגם מבחינה עיצובית הספר מיוחד. יסודות הליבה של המקצוע הומשלו לתהליך אפיית לחם ולכן כל האיורים בספר עוצבו בכישרון רב לפי אותה אנלוגיה. לא משהו שראיתם קודם בספר מקצועי".

כמה זמן לקח להשלים אותו?
"עבדנו על הספר תשעה חודשים אבל העבודה לא הושלמה. הכוונה שלנו כעת לפתח לספר "טעמים" מותאמים לעולמות תוכן מקצועיים שונים. לדוגמא, "להיות מנהל פרויקט IT" או "להיות מנהל פרויקט שיפוץ", וכדומה. בנוסף, לתרגם את הספר לשפות ולהציע אותו בפורמט מותאם לקוראים דיגיטליים".

איפה אפשר להשיג את הספר?

"כרגע באתר הספר בכתובת www.he.beingaprojectmanager.com וכמובן בכנס ה- PMI הקרוב במחיר השקה מיוחד לבאי הכנס".

חמוטל ודניאל, אני מודה לכם על שיחה מעניינת ועל ההזדמנות להציץ על הספר לפני כולם. ניפגש בכנס.

אירועים קרובים