תביעה נגד מנהלי פייסבוק: התוכנית לתגמול מנהלים נדיבה מדי

בעל מניות בפייסבוק מבקש מבית משפט בדלאוור, ארצות הברית, שלא לאפשר למועצת המנהלים של הרשת החברתית "להעניק לכל אחד מחבריה כל תגמול שתבחר" ● ברשת החברתית טוענים שאין לתביעה כל בסיס

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

מארק צוקרברג וחברים נוספים במועצת המנהלים של פייסבוק (Facebook) נתבעים על ידי בעל מניות, שטוען כי הם זוכים לתוכנית תגמול נדיבה מדי. התוכנית מאפשרת לדירקטורים של החברה להעניק לעצמם מענק של 150 מיליון דולר כל אחד במניות פייסבוק, אם יחפצו בכך.

בתביעה שהגיש בסוף השבוע ארנסטו אספינוזה לבית משפט בדלאוור, ארצות הברית, הוא טוען כי "מועצת המנהלים נהנית למעשה מחופש להעניק לכל אחד מחבריה כל תגמול שתבחר" על פי התוכנית של פייסבוק לתגמול במניות משנת 2012. תוכנית זו חלה גם על עובדים, מנהלים ויועצים.

התוכנית כוללת מענקים בהיקף של 25 מיליון מניות לשנה ואדם בודד יכול לקבל במסגרתה עד 2.5 מיליון מניות. בתיאוריה, על פי שערן של מניות פייסבוק, יכול כל חבר במועצת המנהלים לקבל מענק בשווי של יותר מ-150 מיליון דולר לשנה.

אספינוזה לא טוען שהחברה תיתן לדירקטורים את המענקים הכה גבוהים בפועל. עם זאת, לטענתו, שווי המענק שהם קיבלו בשנה שעברה – 461 אלף דולר בממוצע לדירקטור שאינו עובד החברה – גבוה ב-43% מהמענק הטיפוסי בחברות דוגמת אמזון (Amazon) ודיסני (Disney), שהניבו הכנסות גבוהות פי שניים ורווחים גבוהים פי שלושה מפייסבוק.

הנתבעים מואשמים בהפרה של חובת הנאמנות, בזבוז של כספי החברה ועשיית עושר שלא במשפט. הם נדרשים בכתב התביעה להשיב את הכספים שהפסידה פייסבוק כתוצאה מהתוכנית ולקבוע "מגבלות משמעותיות", בכפוף לאישור של בעלי המניות, על שווי המענק שיכולה מועצת המנהלים להעניק לחבריה.

דוברת פייסבוק, ז'נבייב גרדינה, מסרה בתגובה כי "התביעה נטולת בסיס ואנחנו מתכוונים להגן בתוקף על עמדתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים