השר יעקב פרי: "הממשלה תזרים מאות מיליונים לחברות סייבר ותהפוך את ישראל למעצמה בתחום"

"הממשלה תקדם את תחום ה-IT בכלל ואת תחום ההגנה מפני מתקפות הסייבר בפרט, ותהפוך את באר שבע לקמפוס ענק, לבירת הסייבר של המזרח התיכון", אמר שר המדע

"בכוונת משרד המדע ומטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה להשקיע בשנתיים הבאות מאות מיליוני שקלים על מנת לקדם את תחום ה-IT בכלל ואת תחום ההגנה מפני מתקפות הסייבר בפרט. ההשקעות הללו יהפכו את ישראל למעצמה מובילה בתחום", כך אמר יעקב פרי, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל.

השר פרי היה אורח הכבוד ודובר המפתח ב-2014 ECIS  – הכנס ה-22 של European Conference on Information Systems. מדובר באחד משלושה כנסים שנתיים שנערכים ברחבי העולם – האירופי, האמריקני וזה המיועד לאזור אסיה-פסיפיק – שמחברים בין אנשי אקדמיה ואנשי תעשייה בתחום ה-IT. האירוע נערך במהלך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, ובתוכו כנס Impact Day, שנערך היום (ד') ודן בהשפעת ה-IT על ההיבטים העסקיים בארגונים.

לדברי השר פרי, "נהפוך את ישראל לאחד ממרכזי הסייבר החשובים בעולם. באר שבע תהפוך לקמפוס ענק, לבירת הסייבר של המזרח התיכון. החזון קורם עור וגידים והופך למציאות. כבר כיום יש בארץ 200 סטארט-אפים בתחום הסייבר וההשקעות בהן גדלו פי ארבעה בשנה החולפת. המטה הקיברנטי הלאומי ומשרד המדע זיהו את מרחב הסייבר כתחום בעל עדיפות לאומית".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"נדרש לטפל במלוא המרץ בתחום הסייבר, שכן ישראל מותקפת וחייבת להגן על עצמה. אם היא לא תעשה כן, המשך קיומה של המדינה בסכנה. לכן, הממשלה תמשיך להשקיע בתחום, תקצה משאבים לטובת מלגות ומחקרים שיקדמו אותו ותסייע להביא ליצירת עולם טוב ובטוח יותר, עם עתיד טוב יותר", הוסיף.

"האינטרנט חולל מהפכה בעולם שדומה למהפכה התעשייתית, אולם לצד היתרונות יש בו כמה סכנות ואיומים שכרוכים בפעילויות בלתי חוקיות", אמר פרי. הוא ציין ש-"מתקפות לא יכולות עוד להתרחש ולגרום נזק רק בעולם הפיזי. מתקפת סייבר עלולה לגרום להשבתה של מערכות רמזורים ותחבורה, להביא להפסקות חשמל או לשיבושים באספקת מים, עד כדי פגיעה בערים או במדינות שלמות".

פרי הוסיף כי "לא כל אחד יכול להתגונן מפניהן. אפילו ענקית התעופה לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) ו-RSA, חטיבת האבטחה של EMC, אינן חסינות מפני מתקפות שכאלה".

פרופ' ישע סיון. צילום: Coming up"מדינות רבות מותקפות על בסיס יומי, והתוקפים אינם עוד האקרים בודדים אלא קבוצות מאורגנות שעושות אמבוש על ארגונים ומדינות, ממניעים כספיים או כאלה של מדינות אחרות", אמר. "ישראל מצויה במצב טוב להתמודדות עם האיום החדש".

"המציאות מחייבת את המנמ"ר לצאת מקופסת המחשב"
פרופ' ישע סיון, יו"ר הכנס ומי שהנחה את המליאה המרכזית, דיבר על החיבור בין הטכנולוגיה לגורמים העסקיים בארגונים. לדבריו, "החיבור טוב, אולם נדרש להדק אותו עוד יותר. מצב זה דורש מהמנמ"ר לצאת מהתפיסה שאפיינה אותו ואת פעילותו עד היום, לפיה הוא רק 'ביצועיסט': עליו ללכת למקום של אסטרטגיה ועסקים".

לדברי פרופ' סיון, "המציאות מחייבת את המנמ"ר לצאת מקופסת המחשב ומערכות המידע ולהיות בעל אוריינטציה עסקית שתסייע בפיתוח הארגון. עליו להיות איש אסטרטגיה, בעל ראייה עסקית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    "בכוונת משרד המדע ומטה הסייבר הלאומי " פה התחיל והסתימה ההצגה. מטה הסייבר הלאומי...

אירועים קרובים