תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מונדיאל, חוצה ישראל וניהול הערך בפרויקטים

11/06/2014 17:29

מאת: דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE

אז הגעת למסקנה שאתה צריך לשפר את הקשר שלך עם הבן המתבגר. הדבר הראשון שעלה לך בראש היה, בוא ניסע יחד למונדיאל. אחרי שבחנת קצת עלויות הבנת שזה קצת גדול עליך מבחינה כספית וימי החופש. אפשר אולי להסתפק בללכת יחד למשחק כדורגל בבלומפילד. עוד קצת מחשבה ואתה נזכר שהילד בכלל לא מתעניין בכדורגל. טוב, אז אולי ניסע ללונדון, אולי נצא לשייט. בסוף אתה מסיים בשלושה ימים בשביל חוצה ישראל במדבר. רק אתה, הוא והיעלים בשקי שינה. היה מצויין.

אם עשית את תהליך החשיבה הזה של בחינת אלטרנטיבות ועלויות, אז ביצעת תהליך בסיסי של ניהול ערך. בחיים העסקיים, תהליך של ניהול ערך הוא קריטי ופעמים רבות הוא הדרך היחידה להתמודד עם ריבוי המשימות, המשאבים המוגבלים והלחץ לייצר פתרונות בזמן מהיר. זה קריטי לפני קבלת החלטות אסטרטגיות, לפני שינוי ארגוני, בפיתוח מוצר חדש, בקמפיין שיווקי חדש, בהחלטה על ת"ע שנתית של גוף מערכות המידע וגם בתהליך הייזום של כל פרויקט או גרסא חדשים. במקרים רבים, ניהול ערך מסודר הוא ההבדל בין הצלחה לכישלון.

הדיסיפלינה של ניהול ערך, איננה חדשה וככל שעובר הזמן, יותר ארגונים ומנהלים מאמצים את שיטת החשיבה. הם מטמיעים אותה בקרב רמות הניהול השונות בארגון מרמת ההנהלה הבכירה , דרך מנהלי הפיתוח, מנהלי המוצרים, מנהלי ה IT ומנהלי הפרויקטים. כל אחד בתחומו צריך להבין מה הלקוח שלו מחפש וכיצד לבצע "פארטו" על התכולה, כך שבעזרת 20% מהמשאבים הוא יוכל לייצר 80% מהערך (ובזמן קצר).

במהלך השנים התפתחו כלים רבים, המיועדים לעזור לארגון לבצע את התהליך בצורה מתודית. חלק מהכלים הנם כלליים וחלקם מיועדים לצרכים ספציפיים כמו עבור תהליך פיתוח מוצר חדש או להגדרת תכולה של פרויקט חדש. מדובר על כלים לזיהוי הלקוחות, זיהוי הצרכים, קבלת החלטות על תכולה אופטימלית, שיטות מתקדמות למדידת ערך, תיעדוף ועוד.

הטמעת צורת החשיבה, התהליכים והכלים מביאה לארגון ערך גבוה ומאפשרת לו להתמקד, לצמצם "רעשים ניהוליים", לחסוך במשאבים והכי חשוב, להביא ערך גבוה ללקוחות שמוכנים לשלם עבורו.

בכנס PMI שייערך ב 16 ביוני 2014, נרצה על נושא ניהול הערך ונדגים מספר כלים פשוטים ליישום. כמו כן, ניתן יהיה לקבל הסברים על הנושא בביתן של חברת SIMPLE.

חברת SIMPLE מסייעת ללקוחותיה לרוץ מהר באמצעות יצירת סביבת ניהול פרויקטים אפקטיבית. סביבה כזו כוללת שלושה נדבכים החל מתהליכים וכלים פשוטים למנהלי הפרויקטים, ניהול פורטפוליו הפרויקטים ויצירת תרבות של ארגון תומך פרויקטים. תהליכי ניהול ערך הם חלק אינטגרלי מכל אחד מהנדבכים היוצרים ניהול פרויקטים אפקטיבי.

אירועים קרובים