עליבאבא וארבעים הסניפים?

החברה הסינית מפתיעה עם השקת חנות ראשונה שמיועדת לצרכנים אמריקאים ● המטרה ברורה: לתקוף את אמאזון ואיביי ● ההצלחה? תלויה כבר בהרבה מאוד גורמים

השקעה ראשונה בישראל. עלי באבא

החברה הסינית עליבאבא (Alibaba Group Holding) הציגה אתמול (ד') חנות ראשונה, שלה, הפונה ישירות לצרכנים הפרטיים בארצות הברית. מדובר בניסיון להתחרות בענקיות האמריקניות של הסחר האלקטרוני, ובראשן אמזון (Amazon.com) ואיביי (eBay), ישירות במגרש הביתי שלהן.

האתר החדש, פועל בכתובת 11main.com, נמצא עדיין בשלב בטא אך כבר מציע מגוון רחב של מוצרים ובכלל זה "פריטים מיוחדים במינם, שאינם זמינים באתרים גדולים אחרים של סחר אלקטרוני", על פי עליבאבא. את בחירת שם הדומיין המיוחד הסבירו,"בהשראתה של חוויית הקניות ברחוב הראשי המקומי".

במקביל נערכים בעליבאבא לקראת הנפקה ראשונית של מניות לציבור בהיקף ענק של 15 מיליארד דולרים – ההנפקה הגדולה ביותר מאז הנפקת פייסבוק (Faceobbok) בשנת 2012. החברה, שהוקמה על ידי ג'ק מה, שולטת בנתח של כ-80% מכלל הסחר האלקטרוני בסין, והיקף פעילותה הגיע בשנת 2013 לסכום של כ-250 מיליארד דולרים – יותר מאמזון ואיביי ביחד.

ומה באתר? ובכן, על פי המידע שיש כרגע באתר יוצעו מוצרים במגוון קטגוריות, ובכלל זה אופנה, כלי בית וציוד פנאי, תכשיטים ושעונים. על פי ההודעה שפורסמה באתר, הוא "ייפתח בקרוב, והסוחרים שלנו כבר פורקים סחורה ונערכים לקראת הפתיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים