תחזית: תעבורת האינטרנט בברזיל תגדל פי שלושה – בגלל הצפייה במונדיאל

עד 2018 צפויה תעבורת ה-IP ברחבי העולם לזנק בשיעור עצום ולהיות גדולה יותר משהייתה ב-30 השנים האחרונות ביחד - חוזה סיסקו ● הנתון החודשי שיושג אז, 132 אקסה-בייט, שווה ערך לשידור גמר המונדיאל על גבי כתשעה מיליארד מסכי Ultra-HD/4K ● העלייה הגדולה ביותר - בישראל ובסביבה

לא מהיר כמו שמבטיחים? אילוסטרציה: אימג'בנק

ההתעניינות הרבה במונדיאל, שנפתח הערב (ה'), תבוא לידי ביטוי בין היתר בזינוק של פי שלושה בחודש הקרוב בתעבורת האינטרנט במדינה המארחת, ברזיל – כך חוזה סיסקו (Cisco). עוד עולה מנתונים של החברה כי עד 2018 צפויה תעבורת ה-IP ברחבי העולם לזנק בשיעור עצום ולהיות גדולה יותר משהייתה ב-30 השנים האחרונות ביחד. העלייה הגדולה ביותר תירשם באפריקה ובמזרח התיכון, בכלל זה בישראל.

על פי הנתונים, תעבורת האינטרנט בברזיל בחודש של שגעת המונדיאל תגיע ל-4.3 אקסה-בייט. עד 2018 צפויה תעבורת ה-IP ברחבי העולם להגיע ל-1.6 זטה-בייט לשנה, או 132 אקסה-בייט לחודש. הנתון הזה שווה ערך לשידור גמר המונדיאל על גבי 8.8 מיליארד מסכים בו זמנית ב-Ultra-HD/4K; צפייה של 5.5 מיליארד אנשים בעונה הרביעית של משחקי הכס ב-VOD באיכות HD, או של 1.5 מיליארד ב-Ultra-HD/4; צפייה בעונה השלישית של בית הקלפים ב-Ultra-HD/4K על גבי 24 מיליארד מסכים בו זמנית; 940 קואדריליון (מיליון מיליארד) הודעות טקסט; או 4.5 טריליון סרטוני יוטיוב (YouTube).

סיסקו צופה בנוסף שהרכב תעבורת ה IP ישתנה באופן דרמטי בשנים הקרובות. ב-2018, בראשונה, יהיה המקור של רובה התקנים ולא מחשבים אישיים. רוחב סרט תעבורת ה-Wi-Fi יעלה אז בראשונה על התעבורה הקווית ורוחב סרט תעבורת הווידיאו באיכות HD יעבור את זו שבאיכות SD.

מגמה נוספת שצוברת תאוצה, על פי המחקר, היא האינטרנט של הדברים. עד 2018 צפוי מספר מכשירי ה-M2M (ר"ת Machine to Machine) להשתוות למספר האנשים בעולם.

החברה צופה כי בתום ארבע השנים הקרובות יהיו לכל אדם 2.7 התקנים עם חיבורי רשת בממוצע, לעומת 1.7 ב-2013. גם המהירויות יצמחו – ל-42 מגה-ביט לשנייה בהשוואה ל-16 מגה-ביט לשנייה. זה ישפיע לטובה על שירותי הווידיאו אונליין לבתים, שיעלו בשיעור שנתי של 10%, ועל שיחות הוועידה בווידיאו, שיזנקו ב-45%. הסלולר מבוסס המיקום (LBS) יאמיר בכל שנה עד 2018 ב-36%.

סיסקו ממליצה לרשתות של ספקי שירות "להתכונן למספר המכשירים ההולך וגדל, שיצטרכו לקבל אישור (אותנטיקציה) כדי לקבל גישה לרשתות סלולריות ונייחות, עם אבטחה ומידע משופרים". עוד טוענת החברה כי המשתמשים במכשירים הניידים ימשיכו לדרוש שירות וחוויית תוכן דומה וכתוצאה מכך, עשויה צמיחת רשתות הדור הרביעי להיות מהירה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים