חוקרי אבטחה מזהירים: מפיצי תוכנות זדוניות ינצלו את העניין במונדיאל

נושא מרכזי שכל העולם מתעניין בו הוא הזדמנות מעולה להפיל בפח עוד קורבנות אבטחת מידע ● מחקר חדש חושף כי הסכנות אורבות בכל תוכנה כמעט ● קראו אבל אל תשכחו להנות מהמשחקים

חוקרים מטעם חברת האבטחה טרנד מיקרו (Trend Micro) מזהירים מהפצה של תוכנות זדוניות המנצלות את העניין הרב במשחקי גביע העולם בכדורגל כדי לפתות משתמשים תמימים לפתוח קבצים מפוקפקים.

החוקרים חשפו קובץ מכווץ בשם Jsc Sport Live + Brazil World Cup 2014 HD.rar, אשר מכיל את הקובץ Brazil World Cup Streaming 2014.exe.  מתברר כי ברגע שפותחים את הקובץ מותקנת במחשב המשתמש התמים דלת אחורית אשר מאפשרת לעבריינים לשלוט מרחוק במחשב הנגוע. מכאן ועד סריקת המחשב, צילום מסמכים והגעה לפרטי מידע רגישים הדרך קצרה.

עוד מזהירים בחברת טרנד מיקרו מאתרים של ספסרים המנסים למכור כרטיסים מפוקפקים למשחקי המונדיאל במחירים של עד 4,000 דולר לכרטיס. "אנו מזכירים למשתמשים להימנע מביקור באתרים חשודים, ולזכור שרק ארגון FIFA מורשה למכור כרטיסים למשחקי המונדיאל" מציינים החוקרים של טרנד מיקרו.

אם זה לא מספיק לכם אז הנה מגיעה סכנה נוספת האורבת, הפעם, מצד נוכלי הפישינג המפיצים בדואר האלקטרוני הודעות על "הגרלה של כרטיסים למונדיאל" כדי לפתות משתמשים תמימים למסור פרטים רגישים.

אז מה הפיתרון? לחוקרי מאקרו אין בשורות של ממש: "עירנות מתמדת היא אמצעי ההגנה הטוב ביותר כנגד מזימות של הנדסה חברתית. מהודעות של דואר זבל ועד פוסטים חשודים ברשתות חברתיות – נוכלי הרשת אורבים כל העת למשתמשים תמימים" מזהיר ליאו בלנטה, הממונה על תקשורת טכנית בחברת טרנד מיקרו. "יש לחשוב פעמיים ולבדוק היטב לפני שלוחצים על קישור בדואר אלקטרוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים