למרות המתקפות: שוק תוכנות האבטחה עלה רק במעט

ההתעסקות בפריצות האבטחה, הפגיעויות והמתקפות שלא מפסיקות לא הביאו לזינוק במכירות תוכנות ההגנה, אלא לעלייה של 4.5% בלבד, ל-20 מיליארד דולר ● סימנטק ממשיכה להוביל את השוק בגדול

ההאקרים הרוסים תוקפים שוב. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

המכירות בשוק תוכנות האבטחה הסתכמו ב-2013 ב-19.9 מיליארד דולרים לעומת 19 מיליארד דולרים ב-2012. מדובר בעלייה של כ-4.5% – כך עולה מנתונים של גרטנר (Gartner). העלייה קלה בלבד אף על פי שההתעסקות בפריצות האבטחה, הפגיעויות והמתקפות הרבות לא מפסיקות. יתירה מזאת, גרטנר ציינה שמדובר בקצב צמיחה נמוך מזה שהיא ויצרניות תוכנות האבטחה ציפו לו.

בחברת המחקר קובעים כי הסיבה העיקרית לצמיחה הנמוכה היא ה-"הצטרכנות" של השוק, גם ברמה הארגונית. לפי הדו"ח, לא פחות מרבע משוק תוכנות האבטחה מבוסס על תוכנה צרכנית, וזו צמחה במהלך 2013 ב-3% בלבד. לשם השוואה, ב-2012 היא צמחה בשיעור גבוה ביותר מפי שניים – 6.2%.

מגמה נוספת שהשפיעה על המכירות הייתה ההתפרסות של יצרניות פתרונות האבטחה לתחומים סמוכים כדי להציע פתרונות שלמים לארגונים, כך שההבדלים בין החברות הולכים ומצטמצמים ולכן גם המחירים הצטמצמו במקצת. בצד הצרכני ניתן אף להרגיש ברוויה מסוימת באזורים המפותחים בעולם, גם בגלל התפיסה שפתרונות חינמיים מספיקים כדי לספק את ההגנה הנדרשת על המחשבים מפני רוב הבעיות, לפחות.

עיקר הצמיחה בתחום הגיעה מהאזור האסייתי ומאירו-אסיה (12.8% ו-9.3%, בהתאמה) ומסין (11%). עם זאת עיקר המכירות עדיין מבוצעות בצפון אמריקה, מערב אירופה והמדינות המפותחות במרחב האסייתי (כ-83%). באזורים אלה הגיע שיעור הצמיחה ל-4.1% בלבד.

סימנטק (Symantec) ממשיכה להוביל בגדול את השוק עם מכירות שהסתכמו ב-2013 ב-3.738 מיליארד דולר – ירידה של 0.3% לעומת 2012. מק'אפי (McAfee) צמחה ב-3.9% ל-1.675 מיליארד דולר ושומרת על מקומה השני עם 8.7% מהשוק. יבמ (IBM) הפתיעה כשקפצה למקום השלישי על חשבון טרנד מיקרו (Trend Micro). היא הציגה זינוק של 19.1% במכירות בתחום ל-1.136 מיליארד דולר וכעת היא תופסת 5.7% מהשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים