גוגל מציגה: ילדים ברזילאים שגולשים בעזרת כדורים פורחים

חזון הבלונים הפורחים של גוגל מתחיל לשאת פירות במדינה שמארחת המונדיאל ● מסע בעקבות גוגל לעיר הציורית קמפו מאיור שם אפשר לראות ילדים קטנים גולשים באינטרנט הודות לבלונים גדולים

בעיירה הקטנה קמפו מאיור, השוכנת באחד מאזורי הספר של ברזיל, גישה לאינטרנט נחשבת למצרך נדיר. בלילות מכנים תושבי העיירה את הניסיונות לגשת לאינטרנט בשם "משחק הגחליליות", בשל האורות הקטנים והזוהרים של הטלפונים הסלולריים שבאמצעותם הם מנסים לגשת לאינטרנט ברחובות העיירה החשוכים.

אולם, לפני מספר שבועות נהנו בבית הספר של העיירה, לראשונה אי פעם, מגישה סדירה לאינטרנט – הודות לכדורים הפורחים של גוגל (Google), המספקים גישה לאינטרנט בתקשורת Wi-Fi לאזורי ספר.

גוגל הכריזה לראשונה על הפרויקט, המכונה Project Loon, לפני כשנה, ומאז תגברה את עצמת התקשורת של הציוד המותקן בכדורים הפורחים והרחיבה את הניסויים בשטח, בעיירות ספר דוגמת קמפו מאיור.

הניסוי בקמפו מאיור "מציין אבן דרך חשובה במסגרת Project Loon"  כך נכתב פי הודעה שפורסמה בדף של הפרויקט ברשת גוגל פלוס ( Google+). "השיגור, שבוצע סמוך לקו המשווה, סייע לנו ללמוד על ההשפעות של טמפרטורות גבוהות, לחות ותנאים קשים נוספים. בחנו לראשונה את טכנולוגיית LTE, והאספקה הישירה של אינטרנט לטלפונים סלולריים עשויה לפתוח אפשרויות חדשות במקומות נוספים".

כששוגר הכדור הפורח הראשון של גוגל בניו זילנד, בשנה שעברה, השקיעה החברה מאמצים רבים כדי שיישאר באוויר במשך מספר ימים. כעת הצליחה גוגל לשגר את הכדור הפורח למשך 22 ימים רצופים, והתוכנית היא שהם יישארו באוויר למשך יותר מ-100 ימים. טכנולוגיית LTE מדור רביעי תאפשר לספק גישה לאינטרנט בתקשורת Wi-Fi ישירות לטלפונים סלולריים.

במהלך השנה האחרונה אספה גוגל נתונים רבים על רוחות כדי לשפר את דיוק ההצבה של הכדורים הפורחים. היעילות של משאבות האוויר המותקנות בכדורים הפורחים שופרה על מנת לאפשר שינויי גובה מהירים והתאמה לזרמי אוויר ורוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים