תוכן שיווקי

לקראת אירוע | חטיבת SAP בנס טכנולוגיות מובילה את הדור הבא של יישומי ה-SAP בישראל

17/06/2014 13:58

ראיון עם עומר שינבויים, סגן נשיא ומנהל חטיבת ה-SAP  בנס טכנולוגיות
זה למעלה מעשור, שנס טכנולוגיות הינו שם נרדף למומחית בביצוע פרויקטי ERP גדולים, עבור שוק ה-Large Enterprise. בשנים האחרונות, למרות שלכאורה  ההתקנות הגדולות של המוצר מאחורינו, נס טכנולוגיות עדיין מחזיקה  בקבוצת מומחי ה-SAP הגדולה והמנוסה בישראל ע"פ המתודולוגיה  הייחודיות של SAP וב-24 וורטיקלים עסקיים שונים.  "זה אולי היתרון המשמעותי ביותר שלנו על פני מתחרים, שנכנסו לתחום ה-SAP אחרינו ועדיין לא צברו ניסיון המתקרב לזה שנאגר בנס טכנולוגיות", אומר עומר שינבויים, סגן נשיא ומנהל חטיבת ה- SAP בנס טכנולוגיות.

"כידוע, הארגונים הגדולים השלימו את ההתקנות של מערכת ה- SAP ולמדו לחיות עם הפתרונות ואפילו להפיק ממערכות ERP את הערכים המוספים . הדגש בשנים האחרונות נע לנקודות כובד חדשות", אומר שינבויים. "אנו בחטיבת ה – SAP מזהים שני וקטורים בהן היתרונות עליהם דיברתי, יכולים להוביל לפעילות חדשה וליצירת הזדמנויות עסקיות משמעותיות. הווקטור הראשון הוא מעבר לפרויקטי ליבה, כלומר החלפת מערכות ליבה עסקיות וותיקות במערכות ליבה מרכזיות, מודרניות, חזקות יותר וקלות יותר לתחזוקה. המגזר הפיננסי הוא דוגמה מצוינת לכך, אך גם במגזרים אחרים חשים את הצורך להחליף את התוכנה ששימשה את הארגונים במשך עשרות שנים .
וקטור מערכות הליבה הוא בו-זמנית הזדמנות גדולה, אך גם קפיצה נועזת לים עמוק שרבים לא הצליחו לצלוח אותו. "חלק ממערכות הליבה של מוסדות פיננסים , למשל, הן אנכרוניסטיות לחלוטין", אומר שיינבוים. "חלק גדול מהן נבנו בשנות ה-60', בטכנולוגיות Cobol על תשתיות Mainframe. הסיבות להחליף אותן הן רבות ומשכנעות: הפלטפורמות יקרות מדי, התחזוקה כמעט בלתי אפשרית משום שקשה למצוא מומחים לטכנולוגיות המיושנות, התוכנות נבנו ללא שאיפה לגמישות וללא מודולריות וממשקים להרחבת הפונקציונליות בעתיד. ישנם ארגונים  אשר מתקרבים לנקודה בה, הם חייבים להחליף את מערכת ליבת העסקים שלהם והשאלה היא רק איך לעשות זאת בביטחון, בזמן סביר ובעלות כלכלית. מצב דומה קיים גם בהרבה ארגונים ממשלתיים, שירותי תשתית לאומית ותעשיה מסורתית. למרביתם ניתן להציע פתרון בדוק ומוכח בהתקנות בכל העולם,  הנוגע לליבת העסקים שלהם על פלטפורמה של  SAP".

"הווקטור השני הוא התאמת הפתרונות שהוכיחו את עצמם ב-Enterprise, למגזר שאנו קוראים לו Upper Mid-Market. אלה הן חברות בינוניות בגודלן אשר רוצות ליהנות מכל היתרונות של פתרון ERP מוביל שהיה עד היום מנת חלקם של הארגונים הגדולים בלבד- משום שהיום זה אפשרי, ללא סיכונים טכנולוגיים ובעלויות אטרקטיביות. להם אנו יכולים להציע חבילות מוכנות לשימוש, מותאמות לדרישות בישראל, ללא קונפיגורציה משמעותית  נוספת, למעט התאמות "קוסמטיות". פרויקט SAP שמגיע מנס כחבילה ייעודית לוורטיקל ספציפי יכול להסתיים תוך שבועות ספורים, ויחד עם זאת להיות תחרותי גם מבחינת מחיר הרישיונות ועלויות תחזוקה גם אל מול מוצרים מתחרים מקומיים.

אנחנו מציעים  כיום ללקוחות שוק ה- Upper Mid-Market בשורה אמיתית בצורה של פתרונות הממומשות על פלטפורמת ה- SAP במספר מודלים: ביצוע פרויקטי מעבר ממערכות מיושנות למערכות חדשניות המושתתות על פלטפורמת ה-  SAP, מתן שירותי תמיכה ותחזוקה הכוללים טיפול בתקלות, ביצוע שדרוגים, שינויים ושיפורים (שו"ש), הדרכות, בדיקות ועוד, המבוצעות בבית הלקוח.
המודל השלישי הוא לקחת תחת אחריותנו את שני המודלים הקודמים אך בניהול מרחוק בתצורת לשכת שירות. במודל זה אנו מבצעים את הפרויקט ומתחזקים את המערכות דרך אתר מרוחק  תוך הפחתת עלויות, צמצום סיכונים וגמישות מלאה לצורכי הלקוח".

לסיכום, "באמצעות מודל לשכת השירות  שבנינו, אנחנו מתחייבים להתאים את הפתרון המערכתי האופטימלי לכל לקוח בהתאם לוורטיקל אליו משתייך וכן להעמיד פתרון תחזוקתי איכותי וחסכוני שיאפשר קבלת שירות ותמיכה לאחר שהפרויקט עלה לאוויר".

אירועים קרובים