תוכן שיווקי

מעבדת החדשנות של סיטי בתל אביב הוסמכה כבניין ירוק ברמת LEED פלטינום

17/06/2014 15:11

חברת סיטי ישראל הודיעה היום כי תעודת LEED פלטינום לבניה ירוקה הוענקה על פרויקט בניית מעבדת החדשנות של הבנק בישראל על ידי המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה (U.S. Green Building Council USGBC).

LEED פלטינום הינו הדירוג הגבוה ביותר בתחום הבניה הירוקה, וזו הפעם השלישית בלבד שפרוייקט בניה זוכה להסמכה זו בישראל. הפרויקט נבחן על ידי המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה על פי מספר קטגוריות למאפייני בנייה, בהם חיסכון באנרגיה , שיפור סביבת העבודה, חיסכון במים;; שימוש בחומרים ומערכות בנייה חכמים .

מעבדת החדשנות של סיטי בתל אביב קיבלה תעודת LEED פלטינום הודות ליישום מוקפד בנהלי בנייה ירוקה בתהליך התכנון והביצוע על מנת לשפר את סביבת העבודה, הפיכתה לידידותית לסביבה ולאיכותית ונעימה יותר. בין מכלול הנושאים עליהם הושם דגש בבניין בולטים חיסכון משמעותי בצריכת חשמל ומים ושימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה ובעלי אורך חיים ארוך כגון שטיחים העשויים מחומר ממוחזר וצבעים עם פליטת רעלים נמוכה ועוד. לדוגמה:  100% מהמים המשמשים להשקיית חצרות הבניין נאספים ממערכות המיזוג של הבניין. לבניין נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ושירותים מקומיים. סיטי מציעה לעובדיה חניון אפניים, מקלחות ומלתחות על מנת לעודד עובדים להגיע לעבודה ברכיבה על אפניים.

בנוסף, סיטי הגיעה ל-37% חיסכון באנרגיה מהממוצע באמצעות שימוש במערכת תאורה מהפכנית הכוללת 100% מהתאורה מבוסס LED, חיישני תאורה חכמים המתאימים את צריכת האנרגיה  לאור יום, התקנת מערכות מיזוג חסכניות המפוקחות ע"י מרכז בקרה וחיישני נוכחות ועוד.

ניל קורני, מנכ"ל סיטי ישראל, אמר: "אנחנו גאים מאוד שמעבדת החדשנות שלנו מובילה את הדרך להכרה בבנייה ירוקה עבור בנייני משרדים בישראל. סיטי מובילה בתחום הבנייה הירוקה ורואה ערך גדול בשמירה על הסביבה וחינוך לערכים אלו."

אירועים קרובים