האיחוד האירופי ודרום קוריאה יציגו טכנולוגיית דור 5 עד סוף השנה הבאה

האירופים והקוריאנים חברו במרוץ לאינטרנט סלולרי מהיר יותר, במטרה לסייע לחלץ את היבשת מהמיתון בו היא נמצאת ● באירופה מבקשים לנצל את המומחיות של הדרום קוריאנים, שעקפו אותם בסיבוב כבר מזמן

בדרך לדור 5: האיחוד האירופי ודרום קוריאה חברו כדי לחקור ולפתח יחד את הטכנולוגיה של דור הסלולר הבא. הם צפויים להציג את הטכנולוגיה עד סוף השנה הבאה. האירופים מקווים כי המומחיות של הדרום קוריאנים (סמסונג ו-LG, למשל, הן חברות שיצאו ממדינה זו) תסייע ליישר קו בינה לבין יתר מדינות העולם בתחום בעל חשיבות גדולה לצמיחה הכלכלית.

בשנות ה-90 הובילה אירופה בטכנולוגיית GSM – התקן המקורי לרשתות סלולריות – אך בשנים האחרונות החלה לפגר במרוץ הטכנולוגי אחרי ארצות הברית ואסיה בפריסת רשתות מהירות מדור 4. הרשת הסלולרית רחבת הפס בדרום קוריאה היא כיום מהמהירות והמתקדמות בעולם.

הטכנולוגיה הצפויה לדור 5 מבטיחה חיבורים משופרים, שיתמודדו עם האתגר של התפתחות האינטרנט של הדברים ובעיקר העובדה שיותר ויותר משתמשים באינטרנט סלולרי ובחיבורים סלולריים. התחזית היא כי מספרם של אלה יצמח בשנים הקרובות לעשרות מיליארדים. האיחוד האירופי מעריך שהורדת סרט באיכות גבוהה תארך 6 שניות עם הטכנולוגיה החדשה, לעומת 6 דקות בטכנולוגיית 4G.

ארגונים וחברות שבים וקוראים לאיחוד האירופי לשפר את איכות התשתיות של התקשורת הסלולרית ביבשת, בטענה שהרשתות הלא מתקדמות מעכבות יצירת משרות וצמיחה דווקא בשעה שאירופה בקושי נחלצת מהמיתון שבו היא מצויה.

"5G יהיה סם חיים לכלכלה הדיגיטלית והחברה הדיגיטלית ברגע שיוקם", הצהירה נילי קרוס, הנציבה למדיניות התקשרות באיחוד האירופי. קרוס ציינה כי דרום קוריאה והאיחוד האירופי הסכימו על לוח זמנים להצגת טכנולוגיית דור 5 עד סוף 2015, וישקיעו מאמצים כדי להבטיח את זמינותם של תדרי הרדיו שיהיו נחוצים לרשתות החדשות. היא גם אמרה כי שחקניות תקשורת אירופיות גדולות, כמו אלקטל לוסנט (Alcatel Lucent), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), טלפוניקה (Telefonica) ואורנג' (Orange), החברות בהתאחדות תשתית 5G האירופית, יעבדו עם פורום 5G של קוריאה הדרומית.

בדצמבר האחרון הצהיר האיחוד האירופי כי ישקיע בשבע השנים הקרובות 700 מיליון יורו במחקרים הקשורים לטכנולוגיית 5G וחברות במגזרי התקשורת ישקיעו 3 מיליארד יורו נוספים.

יצרנית הסלולר והתשתיות הסינית וואווי (Huawei) הודיעה בנובמבר כי היא מתכננת להשקיע בכך 600 מיליון דולר וצופה כי הרשת המתקדמת תהיה זמינה לפריסה באמצעותה עד 2020.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים