הסיבוב הראשון – לא משחק ילדים

הילדים של טאבטייל "שיחקו" עם סימנטק, יבמ לא הצליחה להבקיע מול אימפרבה, ואינפורמטיקה וקספרסקי יצאו בשוויון כוחות ● סיכום היום השישי של מונדיאל הכדורגל - ושל מונדיאל חברות המיחשוב

אמש (ג') נגמר הסיבוב הראשון של שלב הבתים במונדיאל והתחיל הסיבוב השני, עם משחקים מעניינים (כולל ה-0:0 בין ברזיל למכסיקו) שהשאירו טעם של עוד להמשך.

ככלל, היו בסיבוב הראשון משחקים נפלאים, כמעט בלי טקטיקות הגנתיות ובונקרים, ונכבשו המון, אבל פשוט המון, גולים. רבים מאותם גולים הגיעו לאחר הרמות לרחבה ונגיחות, אבל מצד שני לא הובקעו שערים מבעיטות חופשיות, למעט אחד שהובקע אתמול, אבל גם הוא היה בעיקר באשמת השוער. לא היו גם יותר מדי גולים מרהיבים. לעומת זאת, היו לא מעט פנדלים. כנו כן, היו יותר מדי טעויות שיפוט, אבל הן נעלמו ככל שהתמשך הטורניר. בשישה משחקים היו מהפכים והקבוצה שבתחילה הפסידה יצאה המנצחת. ואחרון אחרון חביב, מספר הכרטיסים האדומים היה מועט.

במשחק הראשון שנערך אתמול שיחקו ה-"ילדים" מבלגיה – הנבחרת הצעירה ביותר במונדיאל. לכן בחרתי לשייך אותה לסטארט-אפ הישראלי טאבטייל, שנחשב לאחת מחברות הגיימינג המצליחות בישראל ומוציא משחקים שמיועדים בעיקר לבני 7-13. החברה הגיעה באחרונה למקום השביעי ברשימת מפיצי המשחקים המובילים ל-iOS של AppAnnie. מדובר בדירוג מכובד בין היתר בהתחשב בעובדה שהוא נמצא מקום אחד בלבד מתחת לרוביו (Rovio), יצרנית אנגרי בירדס (Angry Birds), ושני מקומות מתחת לדיסני (Disney).

אלא שבמונדיאל, מקום שביעי אומר שהנבחרת לא עברה את רבע הגמר, ובלגיה רוצה להגיע לפחות לחצי הגמר. על בסיס הכישרונות הצעירים המדהימים שיש בנבחרת, לא נראה שמישהו יופתע אם זה אמנם יקרה. אני לא אופתע אם טאבטייל תעלה בדירוג ואולי יום אחד אפילו תכבוש את הפסגה מבחינת מספר ההורדות.

אגב, האוהד מספר אחת של נבחרת בלגיה בישראל הוא אלי גוטמן, המאמן הלאומי (ובן דודו של מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס). גוטמן עתיד להוביל את נבחרת ישראל בהתמודדות מול הנבחרת שהוא אוהד במוקדמות של אליפות אירופה, שייערכו בקרוב.

מול בלגיה הופיעה נבחרת אלג'יריה, שהזכירה לי את סימנטק (Symantec). מצד אחד היא בנתה בונקר והתבססה על הגנה חזקה ומעובה, בדומה לפתרונות ההגנה של ענקית אבטחת המידע, ומצד שני היא יצאה להתקפות מתפרצות, בדומה ל-PCanywhere, בעבר מוצר הדגל שלה.

הבלגים אמנם אכזבו במחצית הראשונה והטקטיקה של אלג'יריה הצליחה להביא אותה לרדת להפסקה עם 1:0, אבל בסופו של דבר, הילדים הם העתיד ובלגיה, כמו טאבטייל, הצליחה לכבוש במחצית השנייה שני שערים – ולנצח. אני מאוד אופטימי לגבי בלגיה-טאבטייל. דווקא התחלה חלשה של נבחרת מצוינת מובילה הרבה פעמים להנפת גביע בסיום.

המשחק השני של הבית היה בין רוסיה, שמיוצגת כאן על ידי ענקית אבטחה אחרת – קספרסקי (Kaspersky), אף היא מרוסיה, לדרום קוריאה, אותה מייצגת בטור אינפורמטיקה (Informatica). זו האחרונה היא חברה מובילה בתחום טיוב וניקוי הנתונים, שמעבירה נתונים בצורה בטוחה ומדויקת ממקום למקום. דרום קוריאה, בדומה לאינפורמטיקה, הצליחה להעביר את רוב המשחק למגרש של רוסיה והצליחה למצוא פרצה בהגנה של רוסיה ולכבוש שער. מדובר בשער אומלל מבחינת הרוסים, מאחר שהשוער לא תפס כדור אותו יכול היה לתפוס בפשטות.

רוסיה, כמו חברה שעוסקת לא רק בהגנה אל גם במתקפות, התעשתה ושש דקות לאחר השער של היריבה כבשה את שער השוויון בעזרת שחקן מחליף, שנכנס רק מספר דקות לפני כן. בהמשך החמיצו הרוסים אפשרות למהפך והמשחק הסתיים בשוויון 1:1.

המשחק שאמור היה להיות הדובדבן שבקצפת של אתמול התנהל בין ברזיל למכסיקו אבל הסתיים, כאמור, בלי שערים. הבה נקווה שזה לא סימן לבאות.

ברזיל היא ענקית כדורגל ומשכך בחרתי לייצג אותה בענקית מיחשוב, יבמ (IBM). מכסיקו עצרה אותה עם טקטיקת הגנה שהצליחה, ומשכך היא מיוצגת כאן על ידי אימפרבה הישראלית, שמגינה על מסדי נתונים ויש לה פתרונות מצוינים להגנה. אגב, גם נבחרת ישראל לא הצליחה לכבוש מול המכסיקנים, במשחקי ההכנה שאלה ערכו לפני המונדיאל, כך שאנחנו נמצאים במשפחה טובה. אלא שאנחנו, לעומת הברזילאים, חטפנו מהם שלישייה.

ליבמ אני מציע שאם היא לא מצליחה לנצח את אימפרבה – תרכוש אותה, בדומה לחברת אבטחת המידע השנייה של שלמה קרמר, אותה היא רכשה. כמובן שמדינה לא יכולה לרכוש מדינה אחרת, ולכן ברזיל לא יכולה לרכוש את מכסיקו, אבל היא צריכה להבין שהיא חייבת להיות יותר תכליתית ואם לא לרכוש, אז לפחות לכבוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים